دوربین مداربسته آیریویژن
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

شما هم ممکن است از افرادی باشید که از دوربین های مدار بسته استفاده می‌کنید. این دوربین‌ها را می‌توان در هر جایی مشاهده کرد. وظیفه اصلی این دوربین‌ها بدون توجه به قیمت دوربین مداربسته، نظارت و ضبط تصاویر است. اما باید گفت که دوربین مدار بسته تنها جز این سیستم نظارتی نیست. این سیستم از اجزای مختلفی تشکیل شده است. یکی از وظایف اصلی دوربین امنیتی همان گونه که بیان شد ضبط تصاویر است. این وظیفه را دستگاه ضبط دوربین مدار بسته بر عهده دارد. امروزه معمولا” از انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته بسته به نوع دوربین استفاده می‌شود، اما 2 مدل آن شناخته شده تر هستند.

این دو دستگاه ضبط تصویر، به دو مدل DVR و NVR تقسیم بندی می‌شوند. ما در این مطلب درباره‌ی دستگاه‌های NVR صحبت خواهیم کرد. دستگاه ضبط دوربین دارای انواع متفاوت و اجزای گوناگونی است. دستگاه ضبط دوربین مدار بسته می تواند بر کیفیت و سایر پارامترهای مربوط به تصویر ضبط شده، تاثیرگذار باشد. از این جهت انتخاب محصولی مناسب بسیار حاضر اهمیت است.

بیشتر بخوانید: قیمت دوربین مداربسته برای خانه

 

کاربردهای دستگاه ضبط
کاربرد دستگاه ضبط دوربین مداربسته

 

کاربرد انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته 

همانطور که از نام این دستگاه نیز مشخص است، مهمترین کاربردی که می توان برای این دستگاه در نظر گرفت، ضبط تصاویر است. اما باید بیان کرد که این تنها قابلیت و کاربرد پیش بینی شده برای انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته نیست. در ادامه سعی می کنیم تا بخشی از کاربردهای این دستگاه را بیان کنیم:

 

ضبط تصاویر دوربین مدار بسته

اولین و مهمترین وظیفه ای که دستگاه ضبط دوربین مدار بسته برعهده دارد، ضبط تصاویری است که از دوربین های مدار بسته به دست آمده است. این کار با ذخیره‌ فایل‌های تصویری بر روی حافظه درون دستگاه انجام می‌شود. این حافظه می‌تواند از نوع SSD یا HDD باشد. نوع حافظه بر میزان سرعت ذخیره و پردازش اطلاعات تصویری دستگاه و همچنین وزن آن تاثیر گذار است.

 

برای خرید عمده دوربین مدار بسته آیریویژن تماس بگیرید

 

برای خرید عمده دوربین مدار بسته آیریویژن تماس بگیرید

 

امکان مشاهده تصاویر همه دوربین های مدار بسته به صورت یکپارچه

قابلیت بعدی که در این دستگاه‌ها به چشم می خورد، امکان مشاهده همه تصاویر دوربین های مدار بسته به صورت همزمان است. این امکان با توجه به این که همه‌ی دوربین‌ها به دستگاه متصل اند میسر می‌شود. این موضوع می‌توان به مشاهده و نظارت بر همه‌ی دوربین‌ها به صورت همزمان بسیار کمک کند.

 

امکان اتصال به سایر دستگاه‌ها یا اینترنت با استفاده از پورت LAN

با استفاده از انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته می‌توان به صورت زنده و یا ضبط شده همه‌ی تصاویر دوربین‌ها را در رایانه مشاهده کرد. همچنین با اتصال این دستگاه به اینترنت مشاهده تصاویر در هر نقطه از جهان که به اینترنت متصل باشد امکان پذیر است. این ویژگی می‌تواند راحتی و مشاهده سریع را برای کاربران دوربین‌های مدار بسته، به ارمغان بیاورد.

 

کنترل دوربین مدار بسته در انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

یکی دیگر از امکانات و کاربردهای این دستگاه، امکان کنترل دوربین مدار بسته، حتی کنترل دوربین مداربسته ارزان است. بعضی از دوربین‌های مدار بسته، قابلیت گردش و چرخش را دارا می‌باشند. پس با استفاده از این دستگاه‌ها می توان این ویژگی دوربین مدار بسته را کنترل نمود.

پخش زنده و یا بازپخش تصاویر، تنظیم ویژگی‌های تصویر اعم از روشنایی، رنگ و …،برق رسانی به دوربین‌ها (در صورت POE بودن دستگاه NVR) و پردازش تصاویر (ویژگی‌های مختلف اعم از نقشه گرمایی، تشخیص چهره و …) از دیگر کاربردهای دستگاه ضبط دوربین مدار بسته می‌باشد.

 

انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته
انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته

 

انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

در ابتدای این مطلب به شما گفتیم انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته‌ مانند DVR و NVR امروزه در بازار موجود هستند، دستگاه ضبط DVR در سیستم مدار بسته آنالوگ HD مورد استفاده قرار می گیرند و جزء اولین دستگاه های ضبط تصویر می باشند و دستگاه NVR که نسبت به نوع قبلی پیشرفته تر هستند در سیستم مدار بسته تحت شبکه برای ضبط تصاویر مورد استفاده قرار می گیرد، که امکان استفاده از تصاویر دوربین‌ها را در سطح شبکه و با استفاده از اینترنت یا شبکه داخلی فراهم می‌کنند.

NVR مخفف عبارت Network Video Recorder است. وظیفه دستگاه NVR علاوه بر ذخیره سازی و مدیریت تصاویر ارائه قابلیت‌های تصویری ویژه ای همچون تشخیص چهره، تشخیص پلاک، شمارش افراد و … نیز هست. دستگاه‌های NVR در واقع عملکردی مشابه سرورهای کامپیوتری دارند با این تفاوت که استفاده و راه اندازی آن ساده‌تر است.

یکی از محبوب‌ترین دستگاه ضبط تصویر دوربین مدار بسته مدل  IV-SNVR0810 می‌باشد که دارای 2 هارد دیسک HDD5 سه ونیم اینچی می‌باشد.

 

خرید دستگاه ضبط دوربین
حرید دستگاه ضبط دوربین مداربسته

 

نکات ضروری هنگام خرید دستگاه ضبط دوربین 

در هنگام خرید دستگاه ضبط دوربین  باید به نکاتی درباره ویژگی های این دستگاه توجه کرد:

  • تعداد دوربین هایی که این دستگاه قابلیت پشتیبانی از آن را دارد.
  • پورت های POE
  • ظرفیت کد گشایی
  • ارائه‌ی پورت های HDMI و VGA
  • هارد دیسک
  • تجزیه‌ و‌ تحلیل محتوای ویدئویی
  • ANR (به کمک این ویژگی می‌توان وقفه‌ی ایجاد شده در ضبط را که به خاطر قطعی اینترنت رخ داده است، به صورت خودکار جبران کرد)
  • دارا بودن یا نبودن قابلیت ضبط صدا
  • تعداد فریمی که دستگاه می‌تواند در ثانیه ضبط کند
  • دارا بودن قابلیت فشرده سازی تصاویر
  • امکان کنترل و مشاهده تصاویر از راه دور
  • امکان تهیه بک آپ از تصاویر

 

اجزای تشکیل دهنده دستگاه ضبط دوربین مداربسته
اجزای تشکیل دهنده دستگاه ضبط دوربین امنیتی

 

اجزای دستگاه ضبط دوربین 

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این دستگاه ظاهری مانند دستگاه های سی دی درایو قدیمی منازل شما دارد. در جلو دارای چند دکمه برای کنترل دستگاه و روشن خاموش کردن آن است. پشت دستگاه نیز انواع پورت های USB، LAN، VGA و ورودی‌های مختلف برای دوربین و صدا است. البته باید بیان کرد که این ورودی‌ها در دستگاه‌های مختلف متفاوت است. یکی دیگر از اجزای این دستگاه که بین همه‌ی دستگاه ها مشترک است، حافظه و هارد دیسک دستگاه است که به صورت HDD یا SSD می‌باشد.

 

 

خرید دستگاه ضبط دوربین آیریویژن

همان طور که بیان شد دستگاه ضبط دوربین با انواع و کاربردهای مختلف در بازار موجود است. شرکت‌های مختلفی این دستگاه ها را در سراسر دنیا تولید و عرضه می‌کنند. یکی از شرکت‌های مطرح و با کیفیت که در این زمینه فعالیت گسترده ای دارد، شرکت آیریویژن است. این شرکت دستگاه‌های ضبط NVR را در انواع مختلفی عرضه می کند. همچنین این محصولات تجزیه‌ و‌ تحلیل محتوای ویدئویی (با داشتن 10 حالت تشخیصی، VCA تا حد زیادی باعث افزایش سطح عملکرد می‌شود و عملکردهای نظارتی جامعی را به ارمغان می‌آورد) شما مشتریان عزیز می‌توانید محصولات این برند را از نمایندگی دوربین مداربسته آیریویژن ، با کیفیتی مناسب و قیمتی به صرفه تهیه و خریداری کنید.

 

آیریویژن

منبع: fanamoozan، ariahoshmand

سوالات متداول

  • انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته کدام اند؟

انواع دستگاه ضبط دوربین مدار بسته‌ DVR و NVR امروزه در بازار موجود است.

  • محبوب‌ترین دستگاه ضبط تصویر دوربین مدار بسته کدام است؟

مدل  IV-SNVR0810 می‌باشد که دارای 2 هارد دیسک HDD5 سه ونیم اینچی می‌باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

14 پاسخ

  1. برای هر دوربین مداربسته باید یک دستگاه ضبط خریداری شود؟

    1. خیر دستگاه ضبط های آیریویژن از قابلیت کنترل به صورت یکپارچه دارند و چند دوربین همزمان میتوانند متصل شوند.

    1. سلام و درود. دوربین های مداربسته آیریویژن در تنوع بالا و کیفیت زیاد خدمت شما ارائه خواهند شد. در صورت تمایل برای مشاوره تخصصی و تشخیص نیاز شما و اطلاع از قیمت دوربین مداربسته با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. 09338885008

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *