دوربین مداربسته آیریویژن
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

انواع پایه دوربین مدار بسته ( براکت )

براکت دوربین مدار بسته

براکت یا پایه دوربین مدار بسته از تجهیزات دوربین مدار بسته می باشد که در انواع مختلفی وجود دارد. دوربین مداربسته ارزان پیشرفت بسیاری کرده است به همین دلیل امکانات بیسیاری را با خود به همراه آورده است. این پیشرفت و توسعه علاوه بر افزایش کارآیی، تغییرات مثبتی در ظاهر آن ها نیز به وجود آورده است.

حتما برای شما هم پیش آمده است که به خاطر مدل و طراحی دوربین مدار بسته نصب آن در موقعیتی خاص روی دیوار مشکل بوده و یا امکان تنظیم زاویه دید مناسب وجود نداشته است. پایه دوربین مدار بسته از لوازم جانبی دوربین هاست که بسیاری از مشکلات را حل کرده است. این مطلب به بررسی براکت یا پایه دوربین مدار بسته می پردازیم.

021-49075000

پایه نگهدارنده یا براکت دوربین مدار بسته چیست؟

پایه دوربین مدار بسته از لوازمی است که برای کاربرد بهتر، حفط و نگه داری دوربین های مدار بسته استفاده می شوند. در نصب دوربین مداربسته گاهی شرایطی به وجود می آید که اگر دوربین بر روی پایه مخصوص نصب نشود، کارایی مناسب را به دست نمی دهد. مثلا در شرایطی که دوربین در زاویه های خاص با دید محدود باید نصب شود یا محل قرار گیری آن در جاهایی مثل سقف و دیوار باشد، نصب دوربین مدار بسته مشکل خواهد بود. علاوه بر آن برای حفظ سلامت دوربین، استفاده از پایه دوربین مدار بسته ضروری است.

پکیج دوربین مداربسته ارزان قیمت

جنس پایه دوربین مدار بسته

براکت ممکن است در شرایط مختلفی نصب شود در نتیجه جنس آن باید مقاومت خوبی در مقابل سرما، گرما، برف، باران و… داشته باشد. براکت در انواع مختلف و در جنس های متفاوتی در بازار موجود است.

پایه آهنی

پایه های آهنی ظاهر زیبایی بدست نمی دهند اما از نظر مقاومت بسیار عالی هستند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای نیز دارند. پایه های آهنی بخاطر متریال آن، وزن زیادی دارند. این پایه ها در محل ساخته می شوند.

پایه دوربین مداربسته آلومینیومی

پایه های آلومینیومی نسبت به پایه های آهن زیباتر هستند. به دلیل جنسشان سبک تر هستند. نسبت به پایه های آهنی مقاومت کمتری دارند. این پایه ها محبوبیت زیادی دارند در حالی که قیمت آن ها از نمونه آهنی بیشتر است. پایه ی آلومینیومی دوربین مدار بسته از پیش ساخته شده هستند و با طول حدود 30 سانتی متر در بازار موجود اند.

پایه دوربین مدار بسته پلاستیکی

پایه های پلاستیکی همانطور که از نامش بر می آید مقاومت بالایی ندارند. اما وزن و قیمت آن نسبت به پایه های آهنی و آلومینیومی کمتر است. این پایه ها در موارد محدودی کاربرد دارند و از آنجایی که سبک وزن هستند توانایی تحمل وزن هر دوربینی را ندارند.

انواع دوربین های تحت شبکه آیریوژن

انواع پایه دوربین مدار بسته

براکت یا پایه دوربین های مدار بسته را از دو نظر می توان دسته بندی کرد:

  • بر اساس حرکت پایه
  • طبق موقعیت نصب

طبقه بندی براساس حرکت پایه

در این تقسیم بندی پایه‌ دوربین مداربسته بر اساس حرکت آن به دسته های زیر تقسیم می‌شوند:

پایه متحرک: در این نمونه امکان حرکت به صورت افقی و عمودی وجود دارد. این پایه ها به دلیل نگه داری دوربین هایی با وزن بالا به گونه ای ساخته می شوند که مقاومت و تحمل وزن بالایی داشته باشند.

پایه ثابت: این مدل پایه دوربین مداربسته ثابت است و امکان هیچ حرکت یا جا به جایی نمی دهد. فقط در بعضی مدل های آن این امکان وجود دارد که زاویه ی دوربین تغییر کند.

پایه مفصلی: در پایه نگهدارنده دوربین های مداربسته مدل مفصلی امکان تنظیم در جهت های مختلف را دارند. همچنین برخی مدل های این پایه‌ در دو حالت چپ و راست حرکت می کنند. برخی دیگر نیز امکان حرکت در چهار حالت چپ و راست و بالا و پایین را دارند. این حرکت ها کمک می کند فرد دوربین را به صورت دستی در هر زاویه ی دلخواهی تنظیم کند و فضایی که مدنظرش است را فیلم برداری کند.

بیشتر بخوانید : قیمت دوربین مداربسته

طبقه بندی پایه دوربین مداربسته براساس موقعیت نصب

در دسته بندی دوم، پایه های دوربین مدار بسته طبق موقعیتی که پایه نصب می‌ شود تقسیم می‌ شوند. انواع براکت دوربین مداربسته از نظر موقعیت نصب شامل موارد زیر هستند:

  • پایه ستونی (Pole Brackets): از این نوع پایه ها برای نصب دوربین مداربسته به ستون ها استفاده می شود که به صورت کلی در فضاهای باز کاربرد بیشتری خواهند داشت.
  • پایه سقفی (Celling Mount): این نوع از پایه ها برای نصب دوربین زیر سقف به کار می روند و در اندازه های 46 تا 92 سانتی متر تولید می شود.
  • پایه دیواری (Wall Mount Brackets): اگر برای شما تغییر زاویه دوربین اهمیت داشته باشد باید از پایه دیواری استفاده نمایید طول این پایه ها حداکثر 50 سانتی متر می باشد.
  • پایه گوشه برای محیط‌های بیرون (Outdoor Corner Mount): این پایه ها برای دوربین هایی با قابلیت چرخش مناسب است؛ از این نوع پایه برای نصب دوربین مداربسته در گوشه های دیوار ها استفاده می شود.
  • پایه برای دوربین های مداربسته دام (Dome Camera Brackets): دوربین دام در حالت عادی یک دوربین مداربسته سقفی محسوب می شود اما با کمک گرفتن از این نوع پایه می توانید دوربین دام را بر روی دیوار نصب نمایید.
  • پایه دی لوکس (Deluxe Mount): این نوع از پایه ها قابلیت نصب دوربین مداربسته روی دیوار، میز، سقف و هر مکان دیگری را برای شما ممکن می نماید.

دوربین مدار بسته پایه دار

کاربرد براکت دوربین مدار بسته

اغلب زمانی که امکان نصب دوربین مداربسته در محل مورد نظر وجود نداشته باشد از پایه دوربین مدار بسته استفاده می شود. کاربرد اصلی پایه های دوربین های مداربسته این است که استفاده از پایه ویژگی‌ های جدید و امکانات اضافی به دوربین های مداربسته می افزاید. به طور مثال بعضی از پایه‌ های دوربین امکان تغییر مکان دوربین را به راحتی فراهم می کنند و یا این امکان را می دهند که با چرخاندن محدوده دید دوربین را عوض کنیم. همانطور که در معرفی پایه های متحرک گفته شد، استفاده از پایه ها امکان تنظیم دوربین های مداربسته را در زوایای مختلف فراهم می کند.

بیشتر بخوانید : قیمت دوربین مداربسته دید در شب

مزایا براکت دوربین مدار بسته

پایه های نگه دارنده دوربین مزایای زیادی دارند از جمله:
• نصب راحت
• قابلیت استفاده در انواع دوربین ها
• نصب در مکان های خاص
• امکان عبور کابل از داخل براکت
• افزایش ایمنی
• مقاومت در برابر شرایط طبیعی
• حفظ و نگه داری دوربین
• تنظیم در جهات مختلف
• قیمت مقرون به صرفه

قیمت پایه دوربین مدار بسته

قیمت براکت ها بر اساس نوع، جنس، برند و فروشگاه ارائه دهنده متفاوت هستند. اگر به دنبال خرید مستقیم پایه با قیمت مناسب هستید، در نظر داشته باشید که امروزه بهترین و معقول ترین شیوه خرید در بین راه هایی که برای خرید پایه دوربین مداربسته وجود دارد، خرید مستقیم از تولید کننده با تضمین کیفیت است.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی کامل و جامع پایه دوربین مدار بسته پرداختیم. انواع آن ها را نام بردیم و کاربرد و مزایای آن را تشریح کردیم. اگر به دنبال دوربین های مدار بسته با کیفیت هستید همین حالا برای استعلام قیمت دوربین مداربسته با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

آیریویژن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *