دوربین مداربسته آیریویژن
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

مزایا و معایب دوربین مداربسته IP در مقابل دوربین مداربسته آنالوگ

مزایا-و-معایب-دوربین-مداربسته-IP

آیا در مورد تغییر به دوربین مداربسته IP فکر می کنید؟ در این مقاله مزایا و معایب دوربین مداربسته IP را بررسی خواهیم کرد. با آیریویژن همراه باشید.

مزایا و معایب دوربین مداربسته IP

اگر به ارتقای دوربین های آنالوگ خود به دوربین مداربسته IP فکر می کنید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید. در حالی که شکاف قیمت بین این دو کمتر می شود، هر دو مزایا و معایبی دارند و انتخاب شما در نهایت به نیازهای خاص سازمان شما بستگی دارد.

مزایای دوربین های آنالوگ

  • هزینه: واضح ترین دلیل برای پایبندی به سیستم آنالوگ، هزینه است. دوربین های آنالوگ به طور قابل توجهی ارزان تر هستند، به خصوص زمانی که تعداد دوربین های شما افزایش می یابد.
  • از آنجایی که دوربین‌های آنالوگ سال‌ها است که در بازار وجود دارند و نصب آن‌ها نسبتاً ساده است، ممکن است برای پیدا کردن یک نصاب و همچنین فروشنده آسان‌تر باشد.
  • سادگی: راه اندازی دوربین های آنالوگ نسبتاً آسان است و ضبط ها را به یک ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) ارسال می کند، که سپس آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می کند و آن را ذخیره می کند. نصب و راه اندازی دستگاه های DVR نیز ساده است.

معایب دوربین های آنالوگ

  • نرخ فریم و کیفیت تصویر: نرخ فریم دوربین های آنالوگ کمتر از دوربین مداربسته IP است، بنابراین برای مناطقی که حرکت زیادی دارند یا باید با جزئیات زیاد دیده شوند، ایده آل نیستند. تصاویر آنقدر واضح نیستند و ممکن است دانه‌دار یا تار به نظر برسند. شما همچنین نمی توانید مانند دوربین های IP به صورت دیجیتال زوم کنید. با این حال، برای موقعیت ها یا مناطق خاص، کیفیت تصویر ممکن است عامل مهمی نباشد.
  • پوشش کمتر: ممکن است دوربین های آنالوگ بیشتری برای پوشش همان مقداری که یک دوربین مداربسته IP نیاز دارد، نیاز داشته باشد.
  • کابل های بیشتر: به یک کابل برق، به علاوه یک کابل DVR نیاز دارید، در حالی که فقط به یک کابل با دوربین های IP نیاز دارید.
  • بدون رمزگذاری: عدم رمزگذاری به این معنی است که یک هکر می تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد یا سیگنال شما را با سیگنال خارجی جایگزین کند.

مزایای دوربین مداربسته IP

  • سنسورهای چندگانه: دوربین‌های IP این قابلیت را دارند که شامل سه یا چهار دوربین در یک دوربین باشند، که می‌تواند ناحیه‌ای را پوشش دهد که معمولاً ممکن است چندین دوربین برای پوشش دادن نیاز داشته باشند. شما اساساً از چهار دوربین استفاده می کنید. “آنها در واقع به عنوان یک سیگنال از طریق یک کابل به سیستم شما وارد می شوند و فقط یک مجوز هزینه دارد.
  • کاهش هزینه‌ها: مانند هر فناوری دیگری، دوربین‌های IP نسبت به گذشته شوک کمتری دارند. می‌توانید دوربین‌های مبتنی بر IP بسیار خوب را با مبلغ معقولی تهیه کنید. علاوه بر این، ممکن است برای انجام کارهای مشابه دوربین های آنالوگ به دوربین های IP کمتری نیاز داشته باشید.
  • سهولت نصب: در حالی که یک دوربین آنالوگ دو سیم مصرف می کند، یک دوربین IP فقط یک سیم را برای داده و برقی که به سوئیچ شبکه متصل می شود، مصرف می کند، بنابراین نیازی به برق در محل دوربین ندارید. همچنین می توانید از راه دور فوکوس و بزرگنمایی کنید. پس از نصب، تا زمانی که آن را در زاویه‌ای که می‌خواهید زاویه دهید، می‌توانید فوکوس را از راه دور از ایستگاه کاری خود کنترل کنید.
  • وضوح: رزولوشن در دوربین‌ها همیشه بهتر و بهتر می‌شود، دوربین‌های IP کیفیت تصویر بالاتری نسبت به دوربین‌های آنالوگ دارند. می‌توانید دوربین‌هایی با وضوح‌های مختلف و نسبت‌های تصویری متناسب با نیازهای خود دریافت کنید.
  • هوشمندی و تجزیه و تحلیل: دوربین‌های IP اساساً رایانه‌های کوچکی هستند که ویدیو را فشرده و ذخیره می‌کنند، به علاوه می‌توان آن‌ها را طوری برنامه‌ریزی کرد که انواع تحلیل‌ها را ارائه دهند. آن‌ها می‌توانند حرکت یا دود را تشخیص دهند، افراد را بشمارند، رنگ‌های خاصی را ردیابی کنند، ناپدید شدن چیزی را حس کنند و آلارم را به صدا در آورند.
  • امنیت: ویدیو رمزگذاری شده و احراز هویت شده است، بنابراین انتقال امن است.
  • تجهیزات کمتر: در حالی که در یک دوربین آنالوگ باید یک رمزگذار یا رمزگشا داشته باشید، با IP نیازی به آن نیست.
  • پلتفرم باز: در اکثر موارد می‌توانید از یک دوربین IP با هر چیزی استفاده کنید. این کار اضافه کردن توابع جدید به سیستم شما را آسان تر می کند.

معایب دوربین های IP

  • هزینه راه‌اندازی اولیه: اگر از آنالوگ تغییر می‌دهید، ممکن است برای راه‌اندازی اولیه سیستم دوربین IP شما هزینه بیشتری داشته باشد. با این حال، هنگامی که آن را راه اندازی کردید، تنظیم و مقیاس بندی سیستم خود در صورت نیاز بسیار آسان تر است.
  • ذخیره سازی: دوربین های IP وضوح بالاتری دارند، بنابراین فایل های بزرگ تری نسبت به آنالوگ تولید می کنند. باید فضای ذخیره سازی خود را بر این اساس تنظیم کنید.
  • منحنی یادگیری: با دوربین های IP، یک رابط کاربری وجود دارد. «بسیاری از آن‌ها به محض شروع کار بسیار شهودی هستند، اما سطح خاصی از فنی وجود دارد که باید توسط کاربر نهایی یاد شود.

تغییر به دوربین های IP

در اینجا توصیه هایی وجود دارد که باید قبل از انتقال به یک سیستم IP در نظر بگیرید:

تا می توانید تعویض کنید. اگر بودجه شما نامحدود است، تمام دوربین های آنالوگ خود را با IP تغییر دهید. در موارد محتمل تر که بودجه محدودی دارید، به جای آن چند دوربین را در یک زمان تعویض کنید.

نصب کننده و/یا فروشنده ای را پیدا کنید که در سیستم های IP متخصص باشد. شما می‌خواهید با کسی برخورد کنید که فناوری را می‌شناسد، شبکه‌سازی را می‌فهمد، می‌داند که چه کاری می‌تواند انجام دهد و چگونه باید راه‌اندازی شود تا مطمئن شوید که این همان چیزی است که می‌خواهید به دست آورید.

طرح امنیتی خود را دوباره بررسی کنید. تغییر از آنالوگ به IP یک فرصت عالی برای بررسی مجدد برنامه‌های خود با آنچه می‌خواهید انجام دهید، ارزیابی مجدد خطرات و آسیب‌پذیری‌های خود و دیدن مکان‌هایی که نیاز به جایگزینی دوربین دارید، ایجاد می‌کند. «سیستم شما ممکن است آنچه را که نیاز دارید به شما ارائه ندهد، و ممکن است فقط به دلیل آنالوگ بودن آن نباشد. ممکن است به این دلیل باشد که شما در جایی که به آنها نیاز دارید دوربین ندارید یا در جایی که به آنها نیاز ندارید دوربین دارید. تجزیه و تحلیل آنچه می‌خواهید انجام دهید، فرصتی عالی برای ارزیابی مجدد سیستم دوربین خود به‌عنوان یک کل قبل از اینکه بروید و دوربین را عوض کنید، است.

سیستم خود را برای پتانسیل رشد آینده بسازید.

به نورپردازی فکر کنید. نور یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در طراحی یک سیستم دوربین در نظر گرفت و مردم همیشه آن را نادیده می‌گیرند. برای کاربرد مناسب باید دوربین مناسبی داشته باشید.

از فروشنده خود بخواهید شما را به ملکی که دارای سیستمی است ارجاع دهد. بروید و با افرادی که در واقع هر روز از این سیستم استفاده می کنند صحبت کنید و تجربه زندگی واقعی آنها را از برخورد با آن به دست آورید زیرا از این کار، چه خوب و چه بد، چیزهای بیشتری به دست خواهید آورد.

دوربین مدار بسته آنالوگ بهتر است یا تحت شبکه؟

تصمیم‌گیری بین دوربین‌های مداربسته آنالوگ و تحت شبکه (IP) بستگی به نیازها و محدودیت‌های هر کاربر و محیط مورد استفاده دارد. هر دو نوع دوربین مزایا و معایب خود را دارند که در زیر به طور خلاصه توضیح داده می‌شود:

  • دوربین مداربسته آنالوگ

        – از نظر هزینه، دوربین‌های آنالوگ معمولاً ارزان‌تر از دوربین‌های تحت شبکه هستند.

        – برای مصارف معمولی و در محیط‌های کوچک تا متوسط، دوربین‌های آنالوگ کافی هستند و کیفیت تصویر قابل قبولی    ارائه می‌دهند.

        – نصب و راه‌اندازی دوربین آنالوگ آسان‌تر و سریع‌تر از دوربین‌های تحت شبکه است.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه
    – دوربین‌های تحت شبکه دارای کیفیت تصویر بالاتر و وضوح بهتری هستند که می‌توانند جزئیات دقیق‌تری را ضبط کنند.
    – این نوع دوربین‌ها از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند و می‌توان از راه دور به آن‌ها دسترسی داشت.
    – امکانات پیشرفته‌تری مانند تشخیص چهره، شناسایی حرکت و ضبط صدا در دوربین‌های تحت شبکه وجود دارد.

به‌طور کلی، اگر بودجه‌ی محدودی دارید، دوربین‌های مداربسته آنالوگ بهترین انتخاب می‌باشند. اما اگر به دنبال کیفیت تصویر بالا و امکانات پیشرفته هستید و توانایی هزینه‌های بیشتر را دارید، دوربین‌های تحت شبکه ممکن است برای شما مناسب‌تر باشند. همچنین، در صورت نیاز به دسترسی از راه دور و محیط‌های بزرگتر، دوربین‌های تحت شبکه مناسب‌تر هستند.

آیریویژن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *