logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

امنیت با دوربین مداربسته برای ادارات

دوربین مدار بسته برای محیط های اداری

چرا دوربین مدار بسته برای محیط های اداری ضروری است؟ تاکنون شاید بارها دوربین مداربسته در ادارات و محل کارتان شما را از بسیاری مشکلات نجات داده است. امنیت؛ واژه ایست که از زمان‌های بسیار دور در ذهن و فکر انسان‌ها بوده است و در گذر زمان نیز تمهیدات مختلفی برای دستیابی به آن پیش بینی شده است.

ظهور تکنولوژی سبب پیشرفت تمامی ابعاد زندگی انسان‌های امروزی شده ؛ امنیت نیز مستثنی نبوده و ظهور دوربین های مداربسته نتیجه تاثیر تکنولوژی بر امنیت می‌باشد.

دوربین‌های مدار بسته برای فضاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ منازل مسکونی، خیابان ها، دوربین‌های کنترل سرعت و ترافیک و محیط های اداری مکان‌هایی هستند که برای تامین امنیت آن ها از دوربین های مداربسته بهره برده می‌شود. محیط های اداری به طور ویژه به جهت شرایط خاصی که دارند نیاز بیشتری به نصب دوربین مدار بسته را احساس می‌کنند. از همین رو از انواع مختلف دوربین‌های مدار بسته برای تامین امنیت محیط های اداری استفاده می‌نمایند.

 

دوربین مدار بسته مناسب برای محیط های اداری
دوربین مدار بسته مناسب برای محیط های اداری

کدام نوع از دوربین مداربسته برای محیط های اداری مناسب است؟

دوربین های مدار بسته در انواع مختلفی طراحی و تولید شده اند حتی شما می توانید با قیمت پک دوربین مدار بسته ارزان، دوربینی با کیفیت خوب رو به بالا تهیه کنید. برای نصب دوربین مدار بسته برای محیط اداری می توان از انواع دوربین های بولت، لامپی، ptz و … استفاده نمود.

دوربین لامپی

دوربین‌های مدار بسته لامپی نقش بسزایی را در تامین امنیت محیط های اداری ایفا می‌نمایند. ویژگی نظارت و جمع آوری تصاویر به صورت 360 درجه مهم ترین خاصیت این نوع دوربین می‌باشد. علت نامگذاری این نوع دوربین مدار بسته، طراحی ظاهری آن به صورت لامپی شکل است. این نوع لامپ ها به سادگی قابل تشخیص نیستند و از همین رو بهترین گزینه برای اداراتی هستند که نیاز به سطح امنیت بالایی دارند.

دوربین مدار بسته با قابلیت دید در شب

یکی از مشکلاتی که برای ادارات می تواند پیش بیاید سرقت شبانه می باشد. خیلی از مواقع سارقین شب را برای دستبرد زدن به ادارات انتخاب میکنند. اگر که دوربین مداربسته داخل اداره نتواند در شب تصاویر با کیفیتی ضبط کند نمی تواند کمک زیادی بکند. قیمت دوربین مداربسته دید در شب هم بسته به کیفیت تصویری که ارائه می دهد میتواند متفاوت باشد.

دوربین مدار بسته مخفی

دوربین‌های مداربسته مخفی به طور خاص در فضاهایی که نیاز به امنیت بالایی دارند، نصب می‌گردند. از این مکان‌ها می‌توان به صندوق‌های بانک‌ها و انبارها اشاره نمود.

این دوربین‌ها معمولا مکان‌هایی نصب می‌شوند که به سادگی قابلیت تشخیص ندارند و افراد سودجو و سارق به سادگی متوجه آن‌ها نخواهند شد.

 

انواع دوربین های تحت شبکه آیریوژن

 

دوربین مدار بسته بولت

علت نامگذاری این نوع دوربین‌ها نیز به طراحی ظاهری آن‌ها باز می‌گردد؛ این دوربین ها ظاهری باریک و لوله ای شکل دارند. این دوربین‌ها قابلیت نصب به صورت نامحدود را دارند. بهره گیری از قابلیت IP66 نیز یکی از ویژگی‌های بارز دوربین‌های مدار بسته بولت به شمار می‌رود؛ به این ترتیب در برابر رطوبت مقاوم خواهد بود و به سادگی دچار آسیب نمی‌گردد. این دوربین‌ها نیز به سادگی قابلیت دیده شدن ندارند و برای محیط های اداری که امنیت بالایی را طلب می نمایند مناسب هستند. یکی از دوربین‌های محبوب این نوع دوربین مینی بولت IV-SBL2100 آیریویژن می‌باشد که دارای دوربین محکم با لنز فوق زاویه باز می‌باشد.

دوربین مداربسته PTZ

دوربین‌های PTZ یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای محیط های اداری می‌باشد. از این نوع دوربین‌ها می‌توان در فضاهای خارجی ساختمان‌های اداری استفاده نمود.

ظرفیت پوشش دهی دوربین‌های مدار بسته PTZ بسیار بیشتر از دوربین‌های معمولی است و همچنین از قابلیت زوم اپتیکال و زوم دیجیتال نیز بهره خواهید برد.

 

علت نصب دوربین مدار بسته برای محیط های اداری
دلیل استفاده از دوربین مدار بسته برای محیط های اداری

 

علت نصب دوربین مداربسته برای محیط های اداری

اهمیت نصب دوربین مدار بسته برای محیط اداری را می توان در سطح امنیتی که برای آن فضا به ارمغان می‌آورد، درک نمود. نصب دوربین مدار بسته می‌تواند مزایای فراوانی را برای ادارت به همراه داشته باشد.

از جمله مزایای دوربین‌های مدار بسته شامل موارد ذیل می باشد.

  • جلوگیری و ممانعت از سرقت
  • پیشگیری از دستبرد و تغییر در مدارک و اسناد موجود در شرکت
  • نظارت بر عملکرد کارکنان و پرسنل اداره
  • ممانعت از ورود افراد متفرقه
  • امکان کنترل از راه دور و بی سیم
  • قابلیت اتصال به سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز، اندروید و iOS
  • قابلیت ضبط تصاویر به صورت 24 ساعته توسط انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته
  • قابلیت استناد به تصاویر ضبط شده در مراجع قضایی در زمان بروز اتفاق
  • عدم امکان دسترسی افراد متفرقه و دستکاری تصاویر
  • نظارت بر عملکرد صحیح وظایف و امور اداره
  • قابلیت زوم اپتیکال در تصاویر ضبط شده
  • بهبود در خدمات ارائه شده به مشتری
  • قابلیت تشخیص حرکات و صداها
  • تشخیص و ضبط دسترسی‌های غیرمجاز به سیستم
  • عدم امکان حذف و تغییر در تصاویر ضبط شده توسط دوربین‌ها
  • پوشش فضاهایی که کم تر مورد توجه هستند و تامین امنیت کامل

محل مناسب نصب دوربین مدار بسته در ادارات
محل مناسب نصب دوربین مدار بسته در ادارات و سازمان ها

محل نصب دوربین مدار بسته در ادارات

نصب دوربین مدار بسته برای محیط های اداری می‌تواند امنیت محیط داخلی ادارات را به صورت کامل تامین نماید اما این موضوع تنها در صورتی خواهد بود که دوربین ها را در نقطه مناسب نصب نماییم.

تعدادی از نقاط کلیدی در هر محیط اداری وجود دارد که کنترل نمودن آنها می‌تواند به خوبی ما را به مقصود مورد نظر راهنمایی نماید.

مهم ترین نقاط هر محیط اداری، راهروها و اتاق‌هایی است که تردد آن ها بیشتر از فضاهای دیگر می‌باشد. از این رو برای نصب دوربین مدار بسته بهتر است نقاط ذیل را مدنظر داشته باشیم.

  • ورودی اصلی ساختمان و همچنین ورودی‌های فرعی
  • راهروها و اتاق‌هایی که پر تردد بوده و ارباب رجوع بیشتر به آن مکان مراجعه می‌نماید.
  • پارکینگ عمومی و اختصاصی کارکنان

سه نقطه ذکر شده در تمامی ادارات مشترک می‌باشد و در این نقطه‌ها دوربین مدار بسته نصب می‌گردد؛ البته برخی از ادارات با توجه به نوع فعالیتی که دارند و خدماتی که ارائه می‌نمایند، امکان دارد نیاز به نصب دوربین‌های نقاط دیگر نیز باشند.

بنابراین مهم ترین اصل در تعیین محل نصب دوربین مداربسته، نیاز آن اداره به سطح امنیتی که است که فضای شغلی طلب می‌نماید و بر همان اساس اقدام به نصب دوربین مدار بسته و استفاده از انواع نرم افزار های دوربین مدار بسته می‌شود.

 

نکات مهم خرید دوربین مدار بسته برای محیط های اداری
نکات ضروری برای خرید دوربین مدار بسته برای ادارات

 

نکات ضروری خرید دوربین مدار بسته برای محیط های اداری و سازمان ها

برای نصب دوربین‌های مدار بسته در سازمان‌ها و ادارات توجه به چندین نکته ضروری می‌باشد تا به بالاترین سطح امنیتی دست پیدا کرد.

مشخص نمودن فضاهای حساس

مهم ترین اصل، شناسایی محیط هایی است که از حساسیت بالاتری برخوردار هستند. به جز فضاهایی که در تمامی مکان‌ها مشترک هستند، امکان وجود برخی فضاهای خاص نیز وجود دارد.

سطح امنیت مورد نیاز

بسته به اینکه چه سطحی از امنیت در محیط اداری مورد نیاز است، از انواع مختلف دوربین های مدار بسته استفاده می‌شود.

برخی کم‌تر و برخی نیز از حساسیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر ادارات برخوردار هستند نیازمند استفاده از دوربین های مداربسته خاص می باشند؛ مانند انبارها و صندوق‌های بانک ‌ها.

خرید از برند معتبر

اهمیت خرید از برندهای معتبر تولید کننده دوربین مداربسته، بیشتر نباشد کم تر هم نخواهد بود و به همان اندازه حائز اهمیت است. استفاده از برند های معتبر و شناخته شده مانند برند آیریویژن می تواند خیال ما را در استفاده از قابلیت های مختلف دوربین آسوده گرداند و هیچ گونه نگرانی به جای نگذارد.

برند های معتبر عرضه کننده دوربین های مداربسته دارای خدمات پس از فروش و گارانتی بوده و در صورت بروز مشکل نیز می توان به نمایندگی های آن ها مراجعه نمود.

 

نصب دوربین مدار بسته برای محیط های اداری
راهنمای نصب دوربین مدار بسته برای محیط های اداری

 

راهنمای نصب دوربین مدار بسته برای ادارات

پس از انتخاب و خرید دوربین مدار بسته برای محیط اداری مورد نیاز، نصب آن مهم ترین مسئله محسوب می‌گردد. عمدتا برندهای معتبر و شناخته شده دارای کادر مجرب در زمینه نصب دوربین‌ها هستند و فرایند نصب دوربین ها را نیز انجام می‌دهند.

نصب صحیح و متصل کردن دوربین ها به شبکه و همچنین دستگاه ضبط کننده تصاویر نیاز به مهارت خاصی داشته و باید توسط افراد مجرب صورت گیرد. بنابراین هرگز به صورت شخصی اقدام به نصب دوربین ها ننمایید.

فضاهایی که دوربین مدار بسته قرار است در آن نقطه نصب گردد از پیش باید تعیین شود و همچنین دوربین ها به گونه ای نصب گردند که به سادگی قابل تشخیص نباشند.

نصب نمودن دوربین های مدار بسته که خود منبع تامین انرژی ندارند سخت تر از مدل های دیگر است. این دوربین ها باید به سیستم برق کشی ساختمان متصل شوند و هیچگونه باتری برای آن ها تعبیه نشده است.

تجهیزات لازم برای نصب دوربین مدار بسته در سازمان ها

وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین های مدار بسته یکسان می باشد و در تمامی محیط هایی که دوربین های مداربسته نصب می گردند، استفاده می شوند.

تنها در صورتی که شرایط خاصی در محیط داخلی ادارات حاکم باشد از تجهیزات دیگر نیز مانند محافظ استفاده می شود.

سازمان هایی که نیازمند امنیت بالاتری هستند از محافظ های دوربین و فرستنده های مجزا برای تصاویر استفاده می نمایند تا هر چه بیشتر امنیت محیط داخلی ادارات را تامین نمایند.

 

021-49075000

 

خرید و قیمت دوربین مدار بسته از نمایندگی آیریویژن

تا کنون متوجه شدید دوربین مدار بسته برای محیط های اداری به شما بسیار کمک خواهد کرد و امنیت را برایتان فراهم خواهد کرد. شرکت ها و برند های مختلفی در سطح جهان به فعالیت و رقابت با یکدیگر می پردازند و در تلاش هستند با ارائه قابلیت های ویژه، بتوانند سهم بیشتری را از بازار نصیب خود نمایند.

آیریویژن جزو شرکت هایی است که محصولات خود را همراه با جدید ترین تکنولوژی روز دنیا تهیه و تولید نموده و به مشتریان ارائه می نمایند.

نمایندگی دوربین مداربسته آیریویژن نمایندگی رسمی محصولات این شرکت بوده و آماده پاسخگویی به نیاز مشتریان می باشد. برای اطلاع از قیمت و مدل های مختلف دوربین های مداربسته مناسب برای سازمان ها و ادارات، می توانید با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

آیریویژن

منبع: cctvcameraworld

سوالات متداول

  • از چه نوع دوربین مدار بسته ای برای محیط اداری استفاده می شود؟

برای نصب دوربین مدار بسته برای محیط اداری می توان از انواع دوربین مدار بسته بولت، لامپی، ptz و … استفاده نمود. همچنین می توانید از پکیج دوربین مداربسته ارزان قیمت آیرویژن استفاده کنید.

  • محل نصب دوربین های مدار بسته در ادارات بهتر از کجا باشد؟

ورودی اصلی ساختمان و همچنین ورودی‌های فرعی،راهروها و اتاق‌هایی که پر تردد بوده و ارباب رجوع بیشتر به آن مکان مراجعه می‌نماید.پارکینگ عمومی و اختصاصی کارکنان

  • چه نوع دوربین مدار بسته برای محیط های اداری مناسب تر است؟

دوربین های دام و دوربین های سقفی(فیش آی) از بهترین انواع دوربین مداربسته ارزان آیریوژن می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

10 پاسخ

  1. دوربین مدار بسته برای محیط های اداری بسیار توصیه میشه . برای من که خیلی ضرورت داشت و از شما دوربین فیش ای خریدم و راضی ام
    فقط سوالی برای من پیش اومده اینکه از چه نوع نرم افزار دوربین مدار بسته ای استفاده کنم؟

  2. پیشنهاد شما جه مدل دوربینی هستش دوربین مدار بسته ارزون دارید
    و اینکه من تهرانم ارسال دارید دیگه؟

  3. از نظر من بهترین مقاله ای بود که برای دوربین های مداربسته خونده بودم.:):

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *