logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نکات مهمی که قبل از نصب دوربین مدار بسته باید بدانید

نصب دوربین مدار بسته

امروزه دوربین مدار بسته به عنوان یکی از اجزای اصلی ایمنی در ساختمان ها به شمار می رود. در واقع دوربین به تنهایی هم می تواند اثر بازدارندگی بسیار زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که در بعضی از اماکن تنها از ماکت دوربین استفاده می کنند و با این حال باز هم درصد ایمنی افزایش پیدا می کند.

اما در استفاده از دوربین یک نکته مهم وجود دارد و آن هم شیوه نصب دوربین مدار بسته است. در واقع نصب درست میزان کارایی دوربین را مشخص می کند و به همین دلیل نیاز است تا توسط نیروی ماهر و کاربلد انجام شود. ما در ادامه این مطلب تلاش داریم تا برای آشنایی هر چه بیشتر شما توضیحات جامعی را در مورد دوربین های مدار بسته و نکات مربوط به نصب آن ارائه کنیم پس با ما همراه باشید.

 

حریم خصوصی و دوربین مدار بسته

شاید در نگاه اول استفاده از دوربین مدار بسته نوعی تجاوز به حریم خصوصی در نظر گرفته شود. این مورد بیشتر در سازمان ها مطرح می شود. جایی که کارمندان بخش زیادی از روز خود را سپری می کنند و ترجیح می دهند تا حریم شخصی برایشان وجود داشته باشد. در این مورد باید بدانید که این موضوع، یعنی حفظ حریم خصوصی، یک اصل پذیرفته شده و اجباری است که طراحان شبکه امنیتی نیز دغدغه آن را دارند. در واقع در جانمایی مکان های لازم برای نصب دوربین، اتاق کارمندان و محدوده ی کاری آن ها جزء حریم خصوصی محسوب شده و در آن دوربین نصب نمی شود. البته استثناهایی هم وجود دارد که مربوط به اماکن با حساسیت بسیار بالاست و در آن موارد نیز قوانین خاصی برای حفظ حریم خصوصی وجود دارد.

 

دستگاه ضبط آیرویژن

 

آیا به دستگاه ضبط صدا نیاز دارید؟

اکثر دوربین های مدار بسته ای که امروزه در بازار وجود دارد دارای امکان ضبط صدا هستند. این موضوع یعنی اینکه دیگر نیاز به میکروفون های جداگانه ای برای آن وجود ندارد. اما با این وجود باز هم بنا به نیاز می توان میکروفون های جداگانه ای برای شبکه در نظر گرفت. برای خرید انواع دستگاه ضبط دوربین مداربسته و دستگاه ضبط صدا می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 

 بیشتر بخوانید : نصب حرفه ­ای دوربین مدار بسته تحت شبکه

 

نحوه تنظیم دوربین مدار بسته

در هنگام نصب دوربین های مدار بسته باید اصول اولیه ای را رعایت کرد. به عنوان مثال مخفی نمودن کابل های دوربین و یا انتخاب بهترین زاویه برای آن بسیار اهمیت دارد. اما جدای از این موارد بخش زیادی از تنظیمات دوربین مربوط به مرحله بعد از نصب آن می شود.

راه اندازی نهایی دوربین مدار بسته نیاز به اعمال تنظیمات دقیقی دارد تا بتوان بهترین بهره برداری از آن را انجام داد. این تنظیمات معمولا توسط نصاب به طور کامل انجام می شود.

معمولا شرکت های ارائه دهنده خدمات نصب دوربین مدار بسته برای مراحل پس از نصب نیز خدماتی را تضمین می کنند. اما گاهی لازم است تا خود کارفرما نیز به بعضی از تنظیمات معمول آگاهی داشته باشد تا بتوان در سریع ترین زمان نسبت به رفع مشکل اقدام کرد. همچنین برای خرید و قیمت پک دوربین مداربسته ارزان میتوانید با ما در تماس باشید.

این تنظیمات بسته به مدل دوربین می تواند متفاوت بوده و حتی بعضا نیاز به نیروی متخصص داشته باشد. از جمله تنظیمات مربوط به دوربین مدار بسته می توان به مواردی مثل تنظیمات منوی دوربین، تنظیمات ضبط فیلم و کیفیت تصویر، تنظیمات پهنای باند، تنظیمات دید در شب، تنظیمات اولیه ساعت و تاریخ دوربین و تنظیم نمایشگر دستگاه اشاره کرد.

 

تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

برای ایجاد یک شبکه از دوربین های مدار بسته علاوه بر خود دوربین به تجهیزات متعدد دیگری هم نیاز است. به عنوان مثال شما نیاز به یک هارد دیسک برای ثبت و ذخیره تصاویر دارید. نوع هارد دیسک و ظرفیت آن بسته به نوع دوربین فرق می کند.

ابزار بعدی کابل های مخصوص دوربین است که برای انتقال تصاویر و برق به آن ها نیاز دارید. علاوه بر این آداپتور مخصوص دوربین، صفحه نمایشگر برای تماشای تصاویر، فیش های مخصوص دوربین و برای ایجاد شبکه ای از دوربین ها به یک سوئیچ نیاز دارید. در طی کابل کشی نیز معمولا برای بهتر انجام شدن کار، کابل ها را در داکت قرار می دهند. بنابراین به مقدار لازم داکت نیز نیاز خواهید داشت.

 

خرید و قیمت دوربین مدار بسته

 

خرید و قیمت دوربین مدار بسته

شما می توانید برای انتخاب و خرید انواع دوربین مدار بسته مانند : قیمت دوربین مداربسته دید در شب و سایر تجهیزات به فروشگاه آیریویژن مراجعه کنید. آیریوژن به عنوان یک برند با کیفیت ایرانی تلاش دارد تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا جدیدترین محصولات این حوزه را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

در انتها اگر برای انتخاب نوع دوربین دچار تردید هستید و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از مشاوره تیم خبره آیریوژن بهره مند شوید.

 

سوالات متداول

  • آیا به دستگاه ضبط صدا نیاز دارید؟

اکثر دوربین های مدار بسته ای که امروزه در بازار وجود دارد دارای امکان ضبط صدا هستند. این موضوع یعنی اینکه دیگر نیاز به میکروفون های جداگانه ای برای آن وجود ندارد. اما با این وجود باز هم بنا به نیاز می توان میکروفون های جداگانه ای برای شبکه در نظر گرفت.

  • نحوه تنظیم دوربین مدار بسته به چه صورت است ؟

در هنگام نصب دوربین های مدار بسته باید اصول اولیه ای را رعایت کرد. به عنوان مثال مخفی نمودن کابل های دوربین و یا انتخاب بهترین زاویه برای آن بسیار اهمیت دارد. اما جدای از این موارد بخش زیادی از تنظیمات دوربین مربوط به مرحله بعد از نصب آن می شود.
راه اندازی نهایی دوربین مدار بسته نیاز به اعمال تنظیمات دقیقی دارد تا بتوان بهترین بهره برداری از آن را انجام داد. این تنظیمات معمولا توسط نصاب به طور کامل انجام می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *