logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

نصب حرفه ­ای دوربین مدار بسته تحت شبکه

نصب حرفه­ ای دوربین مدار بسته تحت شبکه

نصب دوربین مداربسته این روزهای یکی از نیازهای هر خانه دار و صاحبان ادارات می­باشد. برای نصب دوربین­های مداربسته شما دیگر دغدغه سرقت و ورود غیر مجاز به ملک خود را نخواهید داشت. دوربین­های مداربسته شبکه یکی از بهترین دوربین­های جهان است که بحث امنیت را به خوبی هرچه تمام­تر اجرا می­کند. سیستم­های دوربین IP شامل یک یا چند دوربین IP هستند که از طریق یک شبکه کامپیوتری به یک ضبط کننده ویدیوی شبکه (NVR) یا ضبط کننده ویدیوی دیجیتال (DVR) متصل هستند. دوربین، IP ویدئو و سایر داده­ها را در قالب دیجیتال از طریق کابل شبکه به NVR ارسال می­کند.  NVR جریان ویدئو را از دوربین­های خود برای پخش و سایر عملکردها مانند هشدار حرکت ضبط می­کند. در ادامه با نصب دوربین مداربسته و جزئیات آن آشنا می­شوید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : قیمت دوربین مداربسته ارزان

آیا برای نصب دوربین مدار بسته شبکه به اینترنت نیاز است؟

خیر، برای سیستم دوربین IP نیازی به اینترنت ندارید. شبکه کامپیوتری مورد نیاز یک سیستم IP، شبکه محلی (LAN) نامیده می­شود که در اصل یک سوئیچ PoE متصل به دوربین­ها و دستگاه ضبط دوربین NVR است. اینترنت فقط در صورتی مورد نیاز است که بخواهید قابلیت مشاهده از راه دور برای تماشای سیستم نظارت IP خود را از طریق اینترنت در زمانی که دور هستید داشته باشید.

دوربین مداربسته را چگونه باید قرار دهید؟

 

دوربین مداربسته را چگونه باید قرار دهید؟

نصب دوربین مداربسته تحت شبکه بسیار آسان است کافی است تا به دقت تمام مراحل را انجام دهید و بدانید که در چه مکانی آن را نصب می­کنید. تا قبل از سال 2012، چیزی به نام PoE NVR که با پورت‌های برق داخلی از طریق اترنت (PoE) عرضه می‌شد، وجود نداشت. در این زمان مردم باید می‌دانستند که چگونه دوربین‌های IP را به هم متصل کرده و پیکربندی کنند تا از طریق شبکه کار کنند تا ضبط کننده فیلم‌های نظارتی را ذخیره کند. این نوع نصب­ها هنوز برای کاربران خانگی یا مشاغل به شرح زیر می­باشد:

  • یک سیستم NVR بدون سوئیچ PoE داخلی خریداری کردید که در ­NVR های 32 کانالی یا بزرگتر رایج قرار می­گیرند. فشار دادن 32 یا بیشتر پورت شبکه در پشت یک ضبط کننده در حالی که سعی می­کنید اندازه و وزن آن را فشرده نگه دارید غیرممکن است.

 

  • شما یکNVR 32 کانالی دارید که دارای 16 پورت PoE داخلی است و می‌خواهید دوربین‌های بیشتری اضافه کنید.

 

  • یک دستگاه DVR Tribrid خریداری کردید که یک ضبط کننده DVR است و از دوربین­های IP در شبکه پشتیبانی می­کند.

 

  • دوربین­های امنیتی بی سیمی داشته باشید که نیاز به اتصال به شبکه WiFi دارند و به صورت دستی به NVR  اضافه می­شوند. استقرار دوربین­های بی سیم بر روی یک شبکه بسیار پیچیده­ تر و فراتر از محدوده این راهنما است. این فرآیند نیاز به دانش قبلی یا یک تکنسین IT ماهر دارد تا به درستی یک سیستم دوربین WiFi را بر روی شبکه مستقر کند. برای راه‌اندازی آسان سیستم‌های بی‌سیم، این سیستم‌های دوربین بی‌سیم را به‌صورت وصل و پخش توصیه می‌کنیم .

 

تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مدار بسته

قبل از نصب دوربین مداربسته، بسیار مهم است که تمام تجهیزات را تست کنید تا از مشکل عیب یابی پس از نصب جلوگیری کنید. تست نیز زمان خوبی برای یادگیری نحوه پیکربندی دوربین­ها برای ضبط است. در بسیاری از مواقع، تاشدن نامناسب کابل می­تواند منجر به سردرگمی زیادی شود. تجهیزاتی که برای نصب دوربین نیاز دارید به شرح زیر می­باشد:

سوئیچ  PoE

در مدار کل شبکه ه­ای که داده ­ها را بین دوربین­ها و ضبط کننده متصل می­کند، سوئیچ PoE است. تامین انرژی و انتقال داده از دوربین­های IP به تجهیزات شبکه برای انجام این کار نیاز دارد. دوربین­های IP می­توانند در نزدیکی محل نصب با آداپتورهای 12 ولت DC تغذیه شوند یا می­توانند از فناوری PoE در سوئیچ PoE استفاده کنند که برق و داده را از یک دستگاه راحت و از طریق یک کابل فراهم می­کند.

 

دستگاه ضبط دوربین مدار بسته

یکی دیگر از دستگاه­هایی که قبل از نصب دوربین مداربسته باید داشته باشیم دستگاه ضبط می­باشد. اگر سیستمی را راه‌اندازی می‌کنید که فقط از دوربین‌های IP PoE تشکیل شده است، توصیه می‌کنیم از NVR استفاده کنید زیرا سازگاری بیشتری با تجزیه و تحلیل ویدیویی ارائه شده توسط این دوربین‌های امنیتی ارائه می‌دهد .ضبط کننده ­ها از 4 کانال تا 128 کانال متغیر است. همه این­NVR ها را می­توان برای ضبط جریان ویدیویی از یک دوربین IP از CCTV Camera World شبکه و پیکربندی کرد، که سازگاری آنها با همه NVR ها و ­DVR های ما آزمایش شده است.

 

کابل شبکه دوربین مدار بسته آیریویژن

 

کابل شبکه

کابل شبکه با کیفیت خوب برای انتقال برق و داده مناسب بین دوربین­ها، سوئیچ PoE و NVR بسیار مهم است. انواع مختلفی از گریدهای کابل موجود است. برای مسافت بیش از 150 فوت، ما همیشه توصیه می­کنیم حداقل از یک کابل مسی CAT5e استفاده کنید که معمولاً بسیار رسا است.

هارددیسک

هارددیسک­ها یکی دیگر اجزایی هستند که برای نصب دوربین مداربسته نیاز دارید. این هارددیسک­ها برای ذخیره سازی ویدیوهای ضبط شده به کار

می­رود.

 

منبع تغذیه یا آداپتور


منبع تغذیه را باید طوری انتخاب کنید که مناسب با DVR باشد. منبع تغذیه را با توجه به نوع دوربین خود انتخاب کنید.

کابل برق

کابل­های برق را با مسافت بین DVR و دوربین انتخاب کنید که مشکلی پیش نیاید. قبل از تهیه سیم برق حتما اندازه دقیق را بدست بیاورید.

 نحوه سیم کشی دوربین مداربسته تحت شبکه

 در ادامه نحوه‌ سیم‌کشی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه را توضیح می‌دهم:

  • بررسی نیازها: قبل از شروع سیم‌کشی، نیازمندی‌های خود را بررسی کنید. تعیین کنید که چند دوربین مداربسته نیاز دارید و کجاها باید نصب شوند.
  •  طراحی مسیر سیم‌کشی: مسیر سیم‌کشی را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که از کدام مسیر بهتر است سیم‌کشی را انجام دهید. در نظر داشته باشید که باید بهترین مسیر برای انتقال کابل‌ها و اتصال دوربین‌ها به دستگاه ضبط و آنتن شبکه را انتخاب کنید.
  •  انتخاب کابل‌ها: برای سیم‌کشی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، از کابل‌های شبکه استفاده می‌شود. برای اتصال دوربین به شبکه، معمولاً از کابل اترنت (CAT5 یا CAT6) استفاده می‌شود.
  • نصب دوربین‌ها: بعد از سیم‌کشی کابل‌ها، دوربین‌ها را در موقعیت‌های مورد نظر نصب کنید. رعایت کنید که دوربین‌ها به درستی و در زوایای مناسب نصب شوند تا دید بخشی کامل از ناحیه‌ی مورد نظر را فراهم کنند.
  •  اتصال دوربین‌ها به شبکه: با استفاده از کابل اترنت، دوربین‌ها را به شبکه متصل کنید. برای این کار، از پورت شبکه دوربین و سوییچ شبکه استفاده می‌شود.
  • تنظیمات شبکه: برای اتصال دوربین‌ها به شبکه و انتقال تصاویر، تنظیمات شبکه را در دستگاه ضبط و آنتن شبکه انجام دهید. برای این کار، نیاز به آدرس IP منحصربه‌فرد برای هر دوربین و تنظیمات شبکه مربوطه دارید.
  •  آزمایش و بررسی: پس از اتمام سیم‌کشی، دوربین‌ها را آزمایش کنید و مطمئن شوید که تصاویر به درستی از دوربین‌ها به دستگاه ضبط و تصویر رسانده می‌شوند.

در هر مرحله از سیم‌کشی دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، بهتر است از تکنسین‌های متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا از نصب و راه‌اندازی صحیح و بهینه دوربین‌ها برخوردار شوید.

 

نصب دوربین در خارج از خانه

 

در داخل خانه یا خارج از خانه دوربین مدار بسته را قرار دهیم؟

پیشنهاد ما به شما برای نصب دوربین مداربسته، هم به بیرون از خانه و هم داخل خانه می­باشد، اما اگر می­خواهید  اولویت قرار دهید ما به شما بیرون از خانه را پیشنهاد می­کنیم.

بیشتر بخوانید: ارتفاع استاندار نصب صحیح دوربین مدار بسته چقدر است؟

نحوه ­ی نصب دوربین مدار بسته شبکه

در این مقاله درباره ی نصب دوربین مداربسته به طور کامل آگاه شدید. در بخش زیر، درک روش‌های مختلفی را که اجزای یک سیستم دوربین NVR یا سیستم دوربین IP می‌توانند به یکدیگر متصل شوند را آورده ­ایم. زمانی که اجزای سخت افزاری دوربین مداربسته خود را پیکربندی کردید وقت آن است که تنظیمات شبکه و آیپی را اعمال نمایید.

خرید دوربین مدار بسته شبکه از نمایندگی آیریوژن

نمایندگی دوربین مدار بسته آیریوژن ارائه دهنده انواع دوربین مداربسته با قیمتی منصفانه، اقتصادی و با کیفیت بالا می باشد. برای مشاوره با کارشناسان مجرب آیریوژن با شماره ی  02149075 تماس بگیرید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *