logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوربین IP‌ چیست و چگونه با هوش مصنوعی کار می‌کند؟

دوربین IP در فرودگاه

اگر به فکر نصب دوربین مداربسته برای خانه یا محل کار خود هستید، باید بدانید دوربین IP چیست؟ همچنین باید مطلع شوید که چگونه به شبکه شما متصل می شود. یک دوربین آی پی می تواند از طریق اتصال اترنت به شبکه شما متصل شود. نصاب های حرفه ای از انواع کابل های اترنت برای اتصال آن به شبکه استفاده خواهند کرد. همچنین می ‌توانید دوربین آی پی خود را با همین کابل تغذیه کنید. این امر به این دلیل است که اکثر مدل ‌های مدرن این دوربین دارای قابلیت Power over Ethernet هستند.

برای خرید عمده دوربین مدار بسته آیریویژن تماس بگیرید

 

برای خرید عمده دوربین مدار بسته آیریویژن تماس بگیرید

دوربین IP چیست؟

قبل از خرید این محصولات توصیه می شود ابتدا آن ها را دقیق بشناسید. دوربین های نظارت تصویری IP پیشرفتی نوآورانه در زمینه محافظت از اشیاء برای اهداف مختلف هستند. سطح محبوبیت این تجهیزات در تمام جهان در حال افزایش است. توسعه دهنده موفق شد یک دوربین و یک مینی کامپیوتر را در یک قطعه از تجهیزات کاملاً ترکیب کند. در این دوربین علاوه بر اپتیک، یک پردازنده مرکزی، یک پردازنده فشرده سازی، یک ماژول شبکه و تعداد زیادی عملکرد هوشمند نیز وجود دارد. تمام این موارد می تواند نظارت تصویری را به سطح اساسی جدیدی برسانند.

دوربین ای پی چگونه کار می کند؟

یک دوربین نظارت تصویری آی پی بر اساس یک اصل نسبتا ساده کار می کند. سیگنال صوتی و تصویری را دریافت کرده و داده ها را فشرده می کند‌. سپس اطلاعات را به گیرنده منتقل خواهد کرد. با این محصول کاربر می تواند تمام فیلم ها را مستقیماً در سایت یا از راه دور از طریق تلفن هوشمند یا تبلت مشاهده کند. تصویر روی ماتریس می افتد، جایی که به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود. برخلاف دوربین های مداربسته آنالوگ، دوربین های IP تصاویر را از طریق اینترنت یا یک شبکه محلی منتقل می کنند. هر دستگاه دارای یک سرور شبکه، یک آدرس شبکه و یک رابط شبکه یکپارچه است. این ویژگی به این واقعیت کمک می کند اطلاعات کاملاً در هر نقطه از جهان در دسترس باشند. همانند دوربین های کلاسیک، لنز تصویر را مستقیماً روی ماتریس متمرکز می کند و به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود.

تمام داده ها به پردازنده منتقل می شود. در این قسمت رنگ، روشنایی و سایر پارامترهای تصویر پردازش می شوند تا کاربر بالاترین کیفیت تصویر را دریافت کند. هنگامی تصویر پردازش می شود، به کمپرسور می رود. در کمپرسور داده ها برای انتقال با استفاده از کنترل کننده شبکه فشرده می شوند. مانند سایر دستگاه هایی که از طریق اینترنت کار می کنند، یک دوربین نظارت تصویری IP آدرس شبکه خود را دریافت می کند. برای اینکه دوربین بتواند با دستگاه ضبط دوربین کننده همگام شود، لازم است با استفاده از یک دستور یا برنامه خاص این عمل را انجام دهد. بدون استفاده از آدرس IP، اشتراک گذاری و دسترسی به دوربین از دستگاه های دیگر به سادگی امکان پذیر نیست. وجود چنین قطعاتی کمک می کند عملکرد دوربین های نظارتی در هر نقطه از جهان که فقط اینترنت وجود دارد نامحدود باشد.

 

دوربین مداربسته IP روی دیوار
عملکرد بی نقص دوربین مداربسته IP

 

 ویژگی های مهم دوربین های ای پی

دوربین های آی پی ویژگی های خاصی دارند آن ها را از دیگر دوربین ها متمایز می کند. اکنون برای آشنایی هر چه بیشتر شما به بارزترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • ثبت کننده، ذخیره سازی ابری و رایانه شخصی کاربر می تواند گزینه مناسب را به صورت جداگانه برای خود انتخاب کند.
  • سوئیچ یا روتری از پروتکل شبکه پشتیبانی می کند. به لطف این امکان اتصال همزمان چندین دوربین به تجهیزات وجود دارد.
  • سوئیچ، آداپتور یا ضبط کننده PoE – با PoE، داده و برق به طور همزمان از طریق یک کابل منتقل می شود.
  • روش اتصال به رایانه شخصی بستگی به این دارد، چه تعداد دوربین مداربسته برای اتصال برنامه ریزی شده است. اگر فقط یک دوربین وجود دارد، استفاده از رابط LAN که روی کارت شبکه دستگاه قرار دارد، کافی خواهد بود.
  • اگر نیاز به اتصال چندین دوربین دارید، یک سوئیچ به شبکه LAN وصل شده و یک دوربین با یک آدرس شبکه خاص قبلاً به آن متصل است.
  • آنها نیازی به نصب سیم کشی ندارند، اما به اتصال اینترنت نیاز دارند.
  • کنترل آن ها از طریق موبایل یا کامپیوتر امکان پذیر است.

چه صنایعی از دوربین های ای پی استفاده می کنند؟

دامنه استفاده از دوربین IP بسیار گسترده است. اکنون مهم ترین آن ها را ذکر خواهیم کرد.

  • در سیستم های نظارت تصویری امنیتی
  • برای نظارت از راه دور فرآیندهای فنی در تولید
  • در کارخانه های مختلف نظارت بر کار کارکنان
  • در مراکز درمانی برای پیگیری شرایط اضطراری
  • برای تبلیغات، به عنوان مثال، پخش آنلاین ویدیوها از استراحتگاه ها

انواع دوربین های تحت شبکه آیریوژن

هوش مصنوعی دوربین های آی پی را چگونه تقویت می کند؟

هوش مصنوعی می ‌تواند به سیستم‌های فناوری اجازه دهد تا عملکردهایی را انجام دهند که تا همین اواخر توسط افراد انجام می‌ شد. هوش مصنوعی حوزه های بسیاری را پوشش داده  که امکان جایگزینی نیروی انسانی با آن ها وجود دارد. در واقع هوش مصنوعی زمینه نظارت تصویری و امنیت اطلاعات نقش پیشرو داشته است. قادر به انجام طیف گسترده ای از وظایف مربوط به امنیت و کنترل دسترسی خواهد بود. دستگاه های مدرن ضمن اطلاع رسانی به سرویس امنیتی، قادر به شناسایی تهدید بالقوه در زمان واقعی و جلوگیری از آن هستند.

 

دوربین مدار بسته IP آیریویژن
هوش مصنوعی دوربین های IP

 

3 گزینه برای دوربین های شبکه ای پی

در میان انواع اتصال شبکه سه مدل محبوب تر است آن ها را معرفی می کنیم.

  • شبکه بی‌سیم

پیوند در این مدل از طریق یک روتر WiFi ایجاد می‌ شود. به همان روش اتصال رایانه‌ها، تلفن‌ها و تلویزیون‌ها انجام می ‌دهند. تصاویر گرفته شده به فضای ذخیره ‌سازی ابری یا به مخزن محلی دوربین منتقل می ‌شوند. شبکه‌های بی ‌سیم بیشتر مستعد تداخل هستند. اما در مناطقی که نصب کابل‌ ها مشکل است، گزینه خوبی به شمار می روند.

  • شبکه سیمی

در این حالت یک کابل اترنت دوربین آی پی  را به شبکه متصل می کند. این نوع اتصال کمترین آسیب را در برابر تداخل سیگنال و بیننده های ناخواسته دارد. بنابراین در مناطق بزرگ ایمن ترین آنها محسوب می شود. علاوه بر این، تصاویر ارسالی کیفیت کامل خود را در فواصل طولانی حفظ می کنند.

  • شبکه سلولی

این نوع شبکه در مکان ‌های بدون اینترنت، مانند قایق ‌ها و سایت‌ های ساختمانی، ایده‌آل است. زیرا ویدئو را از طریق شبکه تلفن همراه، یعنی شبکه‌های 3G، 4G یا 5G پخش می ‌کند. از نظر دسترسی و نصب، انتخاب بسیار جذابی به شمار می رود، فقط باید مطمئن شوید سرعت انتقال آن به اندازه کافی خوب است.

سخن پایانی

دوربین IP می تواند هر حرکتی را در اتاق ضبط کند و راه حل ایده آلی برای نظارت تصویری است. دوربین های آی پی بی شماری با ویژگی های مختلف وجود دارد. دستگاه های مدرن، ویدئویی با وضوح بسیار بالا ارائه می دهند و همچنین به حالت شب مجهز هستند. بعد از خرید دوربین مداربسته آیریویژن با استفاده از کامپیوتر، گوشی هوشمند یا تبلت می توان به فایل ها دسترسی داشت. در مجموع، دوربین IP فرصتی عالی برای دسترسی به ضبط‌ های موجود در سراسر جهان هستند. همچنین می توانید اطلاعات ضبط شده توسط دوربین را در سیستم  های مختلف در اختیار چندین کاربر قرار دهید.

سوالات متداول

  • صنایعی که بیشترین استفاده را از دوربین IP دارند کدامند؟

بیشتر برای نظارت از راه دور بر فرآیند های فنی، نظارت برا کار کارکنان، در مراکز درمانی و تبلیغات استفاده میشود.

  • دوربین IP چند مدل دارد؟

دارای ۳ مدل بی سیم، سیمی و سلولی میباشد.

  • قیمت دوربین مداربسته برای خانه چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت دوربین مدار بسته برای خانه با شماره 49075-021 تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۳ از ۵
از مجموع ۳ رای