logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

راهکار هوشمند مدیریت ازدحام آیریویژن

مدیریت ازدحام با دوربین مدار بسته چیست؟

مدیریت ازدحام با دوربین مدار بسته به تدابیر و راهکارهایی اشاره دارد که با استفاده از تکنولوژی انواع دوربین‌ مدار بسته، در نظر گرفته می‌شوند تا از ایجاد و پیشگیری از وقوع ازدحام در مناطق مختلف بهره‌برداری شود. این ازدحام می‌تواند در مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و قطار، مراکز خرید، ترمینال‌ها و محل‌های عمومی دیگر اتفاق بیافتد.

راهکارهای هوشمند برای مدیریت ازدحام با استفاده از دوربین‌های مداربسته عبارتند از:

1. تشخیص ازدحام: از دوربین‌های مجهز به تکنولوژی تشخیص ازدحام استفاده کنید. این تکنولوژی می‌تواند بر اساس تعداد افراد در تصویر، تشخیص دهد که آیا ازدحام رخ داده است یا خیر؟

2. هشدارهای هوشمند: تنظیم کنید که دوربین‌ها در صورت تشخیص ازدحام به مدیریت یا افراد مسئول هشدارهای هوشمند ارسال کنند تا اقدامات لازم را برای کنترل ازدحام انجام دهند.

3. تحلیل داده‌ها: با تحلیل داده‌های ثبت شده توسط دوربین‌ها، می‌توانید الگوهای ازدحام را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی مناسبی برای مدیریت ترافیک و ازدحام انجام دهید.

4. تنظیمات زمانبندی: از تنظیمات زمانبندی برای کنترل ازدحام در ساعات پرترافیک استفاده کنید؛ به این ترتیب، می‌توانید ترافیک را به طور هوشمند تنظیم کرده و از ازدحام جلوگیری کنید.

5. اتصال به سیستم‌های ترافیک: اطلاعات از دوربین‌های مداربسته را به سیستم‌های ترافیک شهری انتقال دهید تا تصمیمات هوشمندانه‌تری در خصوص کنترل ترافیک و ازدحام اتخاذ شود.

6. استفاده از یادگیری ماشینی: با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، می‌توانید الگوهای ازدحام را تشخیص داده و پیش‌بینی کنید. این اطلاعات می‌توانند به شهرداری یا مراجع ذی‌صلاح کمک کنند.

7. نمایش داده‌ها در زمان واقعی: با نمایش داده‌های دوربین‌های مداربسته در زمان واقعی به مسئولان، امکان پیگیری و اعمال تصمیمات سریع‌تر در مورد کنترل ازدحام وجود دارد.

8. کنترل دستی: در مواقعی که لازم است، قابلیت کنترل دستی بر روی دوربین‌ها را داشته باشید تا بتوانید به صورت هوشمندانه و با توجه به وضعیت فعلی ازدحام را مدیریت کنید.

به طور کلی، با ترکیب تکنولوژی هوش مصنوعی و دوربین‌های مدار بسته می‌توان ازدحام را به صورت هوشمندانه مدیریت کرد و برای بهبود ترافیک و رفاه شهروندان اقدامات لازم را انجام داد.

 

در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری تمرکز روی امنیت و سلامتی افراد ضرورت دارد. در این دوره‌ی چالش‌برانگیز، آیریویژن یک مجموعه راهکار مدیریت ازدحام را ارائه می‌کند تا پیش‌بینی این بیماری همه‌گیر را در سطح تمامی اقشار جامعه تسهیل نماید و احیاء اقتصادی را تسریع کند.

 

راهکار نظارتی تلفیقی

ما دوربین‌های تحت شبکه‌ (که آن را می‌بینید) و سیستم مدیریت مرکزی (که در لایه‌های زیرین نهفته است) را برای کنترل ازدحام با یکدیگر تلفیق می‌کنیم.

* قابل اجراء روی اغلب دوربین‌های تحت شبکه‌ی آیریویژن

ویژگی‌های این راهکار

اطلاع از میزان اشغال فضا به صورت زنده

شمارش افراد، تشخیص تعداد افراد در حال عبورومرور در مناطق پرازدحام

داشبورد اشغال فضا، نمایش تعداد افراد حاضر در یک ساختمان برای اعلام حد مجاز برای اشغال فضا

دقت بالا، تفکیک اطلاعات غلط ایجاد شده هنگام عبورومرور مکرر افراد به یک منطقه‌ی مشخص

کنترل اطلاع‌رسانی به‌موقع، سنجش ورود یک‌مرتبه‌ای یا چندمرتبه‌ای افراد

سیستم مدیریت مرکزی

سیستم مدیریت مرکزی (CMS) آیریویژن می‌تواند:

حجم بالایی از داده‌های مربوط به چندین دوربین تحت شبکه را به صورت همزمان مدیریت کند.

گزارش‌های آماری حال حاضر و گذشته را از هر دستگاه و مکانی ارائه کند.

گزارش‌هایی را به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه ایجاد کند.

مدیریت آلارم

زمانی که فضای اشغالی بیشتر از حد مجاز باشد، در صورتی که یک فرد بخواهد پیش از رسیدن تعداد افراد به سرحد مجاز اقدام به ورود کند، می‌توان یک آژیر صوتی را فعال کرد.

 

مزایا

کاربرد‌ها

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *