logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

چرا برخی دوربین‌های مداربسته ارزان ترند؟

اگر قصد دارید برای محل کار یا خانه دوربین مداربسته تهیه کنید، بدون شک تفاوت قیمت بالای دوربین‌ها را مشاهده خواهید کرد. این قیمت‌ها در نگاه اول دارای مشخصات یکسانی هستند، اما توسط کمپانی‌های مختلفی به فروش می‌رسد. قیمت دوربین مداربسته باعث می‌شود تا کیفیت کالا را منعکس کند. در هنگام خرید دوربین مداربسته ارزان تهران علاوه بر قیمت دوربین به کیفیت آن نیز توجه داشته باشید. در انتخاب دوربین‌ها بسیار دقت کنید تا محصول با کیفیتی را انتخاب نمایید.

البته باید اشاره داشت که برند دوربین‌ نیز در قیمت آن نقش بسیار زیادی خواهد داشت. آیریویژن یکی از کمپانی‌های معتبر بوده که دوربین‌های مداربسته خود را در طرح‌های مختلف و با قیمتی مناسب نسبت به رقبا عرضه می‌کند. همچنین باید توجه داشت که معیارهای دیگری نیز در تعیین قیمت این دوربین‌ها نقش دارند. از مهم‌ترین این معیارها می‌توان به مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری آن‌ها اشاره داشت. در ادامه به طور بیشتری با دلایل ارزان بودن برخی دوربین‌ها آشنا خواهیم شد.

مقایسه دوربین‌های مداربسته از نظر قیمت |دوربین‌های مداربسته ارزان|

فروش دوربین مداربسته ارزان تهران در فروشگاه‌های معتبری انجام می‌شود. سعی کنید از فروشگاه معتبری این محصولات را تهیه کنید که علاوه بر قیمت پایینی که دارند، کیفیت مناسب برای ارائه تصویر داشته باشند. برای بررسی کیفیت سنسور تصویر دوربین، زوم دیجیتال روش بسیار عالی محسوب می‌شود. با استفاده از زوم دیجیتال می‌توان برای دیدن جزئیات بیشتر یک تصویر مثل خود اتومبیل یا پلاک اتومبیل اقدام کرد. این قابلیت دیدن جزئیات ریزتر تصویر را امکان‌پذیر می‌کند.

با استفاده از زوم دیجیتال با توجه به رزولیشن و کیفیت سنسور تصویر تا حدی پیکسله شدن قابل انتظار خواهد بود. اگر تصویر سنسور بی‌کیفیت باشد، در زمان زوم دیجیتال تصویر با پیکسل شدن ارائه داده می‌شود. در صورتی که تصویر باکیفیت باشد، در زمان زوم دیجیتال تصویر کمتر دچار پیکسل شدن می‌شود.

·       کیفیت تصویر در شب

انواع دوربین مداربسته ارزان برای دید در شب از نور مادون قرمز استفاده می‌کنند که باعث می‌شود تا در شب تصویر‌ها دارای نویز باشند. در دوربین‌های با کیفیت جهت تشخیص و اصلاح این نویز‌ها معمولاً از نوعی تکنولوژی استفاده می‌شود.

در دوربین مداربسته نوعی تکنولوژی استفاده شده است که علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، کیفیت بالایی ارائه می‌دهد. کاهش نویز زمانی که بخواهید جزئیاتی از تصویر را بررسی کنید، اهمیت بالایی دارد. در صورتی که این ویژگی دارای کیفیت پایینی باشد، تشخیص چهره یا خواندن نوشته بر روی یک تابلو را سخت می‌کند.

·       تکنولوژی‌های فشرده‌سازی تصویر

برای بررسی و مقایسه قیمت دوربین مداربسته باید به بررسی تکنولوژی‌های فشرده‌سازی تصویر نیز پرداخت. در بیشتر مواقع ارزان قیمت بودن به معنی بی‌کیفیت بودن نیست. در برخی از برند‌های ارزان قیمت باعث می‌شود تا نرم‌افزار آن ضعیف بوده و مشکلات عدیده‌ای داشته باشد. یکی از این مشکلات تصویر بی‌کیفیت، وجود اعوجاج در فشرده‌سازی است. این اعوجاج‌ها معمولاً به شکل رگه‌های آزاردهنده، لکه یا پیکسل‌های عجیب و غریب بر روی تصویر مشاهده می‌شوند. بازبینی تصاویری که دارای اعوجاج، تاریخ و یا ضبط نامناسب باشد، بسیار سخت است.

·       دوام و طول عمر دوربین مداربسته

برخی از برند‌ها برای اینکه ارزش قیمت دوربین مداربسته را کمتر کنند، طراحی فیزیکی ضعیفی را برای دوربین در نظر می‌گیرند. مواد کم درجه، آب‌بندی نامناسب، آب و هوا و لحیم کاری ارزان برخی از اقداماتی است که برای کاهش هزینه در نظر می‌گیرند. دوربین مدار بسته‌ای که در فضای باز استفاده می‌شود، باید از جنس آلومینیوم یا پلاستیک تولید شود که دوام کافی در برابر عناصر داشته باشد.

در دوربین بر روی اتصالات و یا شکاف‌هایی که توسط واشر لاستیکی تقویت شده‌اند، نباید آب جمع شود. آلومینیوم با درجه کیفیت پایین در مدت زمان بسیار کوتاهی دچار زنگ زدگی می‌شود؛ همچنین ضد آب نبودن دوربین مداربسته نیز در قیمت آن بسیار مؤثر است. البته ناگفته نماند که برخی از برند‌ها همچون برند آیریویژن سعی دارد محصولات با کیفیت بالایی را با قیمت بسیار مناسب به مشتریان خود ارائه دهد.

·       گارانتی

برای مقایسه قیمت دوربین مداربسته ارزان باید گارانتی آن را نیز در نظر بگیرید. گارانتی یکی از فاکتور‌های بسیار مهمی است که باید در زمان انتخاب دوربین‌ها به آن توجه داشته باشید. گارانتی یک محصول در قبال ایرادات کارخانه‌ای است. استفاده نادرست، دستکاری، ایجاد تغییر، استفاده از ولتاژ نامناسب، رعد و برق و… شامل گارانتی نمی‌باشد. مدت زمان گارانتی برای این محصولات ۳ سال است.

اگر برای محصولی بیش از دو سال گارانتی در نظر بگیرند، مطمئن باشید که شرایطی را در نظر می‌گیرند که محصول از گارانتی خارج شود. هر دو سال مدل‌های جدید دوربین به بازار وارد می‌شوند که به این صورت مدل‌های قدیمی‌تر از دور خارج شده و پس از مدتی قطعات مورد نیاز برای تعمیر آن‌ها در بازار پیدا نمی‌شود. منطقی نیست که برای این تجهیزات بیش از ۳ سال گارانتی در نظر بگیرند.

·       پشتیبانی فنی

پشتیبانی فنی یکی دیگر از فاکتور‌هایی است که در مقایسه ارزش اقتصادی دوربین مداربسته تأثیرگذار است. امروزه محصولات امنیتی همچون دوربین به قطعات الکترونیکی پیچیده‌ای تبدیل شده است. پشتیبانی فنی برای اطلاع از نحوه استفاده از این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است.

در دوربین‌های مداربسته ارزان قیمت معمولاً دفترچه‌های راهنمایی ضعیفی قرار دارد؛ چرا که این کمپانی‌ها برای تولید محصولات سرمایه‌گذاری اندکی در نظر گرفته‌اند. سیستم‌های نظارت تصویری با توجه به وجود بخش‌هایی مثل کابل کشی و منبع تغذیه نیاز به ایرادیابی و عیب‌یابی خواهند داشت.

برای برطرف کردن این مشکل دسترسی به خدمات پشتیبانی با کیفیت و با تجربه بالا از اهمیت بالایی برخوردار است. دوربین‌های مداربسته آیریویژن علاوه بر قیمت مناسبی که دارند، پشتیبانی فنی با کیفیت و با تجربه بالا دارند که در هر زمان که به آن نیاز داشته باشید، می‌توانید درخواست پشتیبانی کنید.

آیا قیمت شاخص، تعیین‌کننده کیفیت دوربین مداربسته است؟

سؤالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید، این است که آیا قیمت شاخص تعیین‌کننده کیفیت دوربین مداربسته است؟ امروزه در تمام بخش‌های زندگی بشر پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات بسیاری را به همراه داشته است. این تغییرات در تمامی جوانب زندگی تأثیرگذار می‌باشند.

به عنوان مثال می‌توان ذکر کرد که استفاده از سیستم‌های بی‌سیم به مرور زمان توسط افراد بسیاری استفاده می‌شود. این سیستم‌ها از تجهیزات و امکانات گسترده‌ای برخوردار است. در زمان خرید باید حتماً به کیفیت آن‌ها توجه داشته باشید تا تمامی امکانات را داشته باشند.

در این سال‌های اخیر به خاطر شرایط سیاسی و اقتصادی کشور دوربین‌های مدار بسته ارزان قیمت و کم کیفیت به طور چشمگیری وارد بازار ایران شده است. به همین خاطر قبل از خرید کالا باید حتماً کیفیت کالای مورد نظر و همچنین برخورداری از امکانات و و تجهیزات را بررسی کنید. دوربین مداربسته آیریویژن با امکانات و تجهیزات ویژه‌ای که دارد، خیال شما مصرف‌کنندگان را از جهات مختلف همچون کیفیت تصویر ضبط شده، جنس بدنه و… راحت کرده است.

نکات لازم قبل از خرید دوربین مداربسته

دوربین‌های مداربسته و تجهیزات نظارتی در این سال‌های اخیر از اهمیت بالایی برخوردار شده‌اند که در منازل و همچنین محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین مداربسته از جمله تجهیزاتی است که توسط آن می‌توانید ضبط تصاویر را جهت اهداف نظارتی و شخصی انجام دهید. با توجه به ویژگی‌ها و کاربرد‌ها، این دوربین‌ها در دسته‌های گوناگونی قرار دارند. اگر می‌خواهید دوربین مداربسته ارزان برای محل نصب خود انتخاب کنید، باید برخی از عوامل و پارامتر‌ها را در نظر بگیرید.

·       توجه به کاربرد مورد نظر

دوربین مداربسته در انواع مختلفی با قابلیت‌ها و کیفیت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. دوربینی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط محیطی مد نظر شما باشد. برای استفاده در محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی انواع خاصی از دوربین‌ها توصیه می‌شود.

اگر قصد دارید در محیطی تاریک دوربین قرار دهید و قابلیت ضبط تصاویر در شب را داشته باشد، باید دوربین را انتخاب کنید که دارای قابلیت دید در شب باشد. این نوع دوربین‌ها با ساطع کردن امواج مادون قرمز قابلیت فیلمبرداری در مکان‌های تاریک را دارند.

·       خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش در تجهیزات نظارتی و امنیتی از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی اگر دوربین مداربسته با قیمت پائین تهیه می‌کنید، باید حتماً دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. در این صورت دغدغه‌ای بابت عملکرد صحیح دوربین نخواهید داشت.

·       انتخاب شرکت‌های معتبر برای خرید دوربین مداربسته

برای اینکه بتوانید نوع دوربین مداربسته مناسبی را انتخاب کنید، حتماً از افرادی که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید. به هیچ عنوان از شرکت‌های نامعتبر و شناخته نشده دوربین مداربسته خریداری نکنید. به نمایندگی‌ها و دفاتر فروش معتبر مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را کسب کنید.

انتخاب برند مناسب امکان دارد برای شما بسیار سخت و گمراه‌کننده باشد؛ چرا که برند‌های بسیاری جهت تولید و عرضه دوربین‌های مداربسته فعالیت دارند. اگر می‌خواهید دوربین مداربسته ارزان قیمت و اما با کیفیت تهیه کنید، دوربین مداربسته آیریویژن محصولی بسیار مناسب است.

کلام پایانی

دوربین مداربسته از جمله تجهیزات نظارتی و امنیتی محسوب می‌شود که انتخاب نوع مناسب آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این دوربین‌ها در انواع مختلفی موجود هستند که هر یک از آن‌ها در کاربرد و کاربری‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوربین مداربسته ارزان بدون شک مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد، اما باید سعی کنید تا در زمان انتخاب این دوربین‌ها پارامتر‌ها و فاکتور‌هایی را در نظر بگیرید. در این مطلب برخی از این پارامتر‌ها را برای شما کاربران عزیز بیان کردیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *