logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

چگونه نویز دوربین مداربسته را از بین ببریم؟

نویز دوربین مدار بسته

بعضی مواقع بعد از نصب سیستم نظارت، متوجه نویز هایی در تصویر می شویم. واژه نویز در اصل یک واژه انگلیسی است که به مشکلات سیگنال گفته می شود. یکی از تجهیزاتی که نباید نویز داشته باشد، دوربین های مداربسته هستند. این مسئله بسیار حائز اهمیت است که تصاویر ارسالی دوربین های مداربسته که به صورت زنده ضبط می شود؛ فاقد نویز باشند. نویز دوربین مدار بسته می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و اختلال در صدا و تصویر ایجاد شود. اکثر دوربین ها دارای فناوری کاهش نویز هستند. نویز می تواند مشکل مهمی در عملکرد ویدیو باشد و پرداختن به آن کیفیت را افزایش می دهد. برای داشتن تصاویری مناسب باید شرایط استاندارد را ایجاد کرد  که در ادامه این مطلب به دلایل نویز و نحوه رفع آن می پردازیم و راه کارهایی که برای حل مشکل نویز وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

بیشتر بخوانید : قیمت دوربین مداربسته دید در شب

 

دلایل نویز دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارد که به طبع کیفیت هر کدام با یکدیگر متفاوت است که کاهش  این کیفیت به معنای نویز دوربین مدار بسته است و برای همین استاندارد مشخص و تعریف شده ای وجود ندارد.

در واقع کیفیت دوربین توسط کارشناس متخصص مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه مطلب به چند مورد مهم از دلایل نویز دوربین اشاره می کنیم:

  1. منبع تغذیه سیستم نظارتی مناسب نبوده و ایجاد نویز می کند.
  2. کابل مورد استفاده در دوربین برای اتصال به سیستم ضبط تصاویر استاندارد نبوده و باعث نویز در تصاویر و حتی صدا می شود.
  3. برخی دوربین ها از کیفیت پایینی برخوردارند و با کوچکترین محرکی دچار نویز می شوند.
  4. عدم کیفیت مبدل های تصویر و صدا
  5. انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین بسیار مناسب است، اگر مکان نا مناسبی انتخاب شود دوربین با هر کیفیتی هم که باشد دچار نویز می شود.
  6. اتصالات ضعیف در دوربین های مداربسته باعث اختلال در تصاویر ضبط شده می شود.
  7. بالا رفتن دما در محیطی که نامناسب باشد و یا مدارهای سیستم نظارت را تحت تاثیر قرار دهد باعث نویز دوربین مداربسته می شود.
  8. کمبود یا شدت نور یکی از عواملی است که نویز الکترونیکی دوربین مداربسته را ایجاد می کند.

 

انواع نویز دوربین مدار بسته

 

انواع نویز دوربین مداربسته

نویزها انواع مختلفی دارند و تنها توسط کارشناس مربوطه قابل شناسایی هستند. گاهی اوقات نویز بخشی از تصویر بوده و نمی‌توان آن را از بین برد چرا که مربوط به محدودیت دوربین یا شرایط نوری می ‌باشد. اما می توان شرایطی را ایجاد کرد تا این نویز در دوربین مداربسته به حداقل برسد. نویزها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از:

1-نور الکترومغناطیس: امواج الکترومغناطیس در محلی که دوربین مداربسته وجود دارد باعث ایجاد نویز دوربین مداربسته می شود. تلفن همراه یکی از دستگاه هایی است که بر روی مداربسته ایجاد نویز می کند. نویز باعث ایجاد خطوط افقی و عمودی در تصویر می شود.

2-نویز الکترونیکی: زمانی که نور به سمت دوربین کم و زیاد می شود سیگنال تصویر، باعث کاهش کیفیت تصویر می شود. نحوه تشخیص نویز الکترونیکی در دوربین مداربسته به واسطه نوع تصاویر می باشد که با نقاط ریز رنگی که درتصویر قابل مشاهده است، تشخیص داده می شود.

 

021-49075000

 

آیا دوربین های تحت شبکه هم نویز دارد؟

یکی ازمشکلات عمده کاربران دوربین مداربسته وجود نویز دوربین مداربسته است که به معنای بی کیفیت بودن تصاویر می باشد. گاهی وجود نویز به دلیل محدودیت در قابلیت های دوربین رخ می دهد که باعث ایجاد نویزهای مختلف می شود به طور مثال اگر دوربین نور مناسبی برای ضبط تصاویر نداشته باشد باید در محیط نور مناسب را ایجاد کنید و یا مکان مناسب تری برای نصب پیدا کنید. در ادامه مطلب به چند مورد مهم در مورد نویز دوربین مداربسته اشاره می کنیم:

1-استفاده از دوربین هایی با کیفیت پایین

2-عدم وجود نور کافی در محیطی که دوربین نصب می شود.

3-مسافت زیاد کابل های اتصال

4-حرارت و گرمای نامناسب وبیش از حد در محیط

5-عدم رعایت نکات ایمنی در هنگام نصب

6-اتصالات ضعیف و وجود رسانا در اطراف کابل

تمام این موارد و مشکلاتی نظیر سیاه سفید شدن دوربین مداربسته توسط کارشناس مورد بررسی قرار می گیرد و بعد اقدام به رفع مشکل در دوربین های مداربسته می کند.

 

انواع دوربین های تحت شبکه آیریوژن

 

قیمت دوربین مداربسته ارزان و با کیفیت بدون نویز

وجود نویز در دوربین مداربسته امری طبیعی است ولی با رعایت اصول استاندارد و ایمنی می توان این مشکل را برطرف کرد. تهیه دوربین های مداربسته از شرکت های معتبر که محصولات با کیفیت ارائه می دهند و از پشتیبانی کارشناسان حرفه ای نیز شما را بهره مند می کنند؛ می تواند خریدی مطمئن را برای برایتان رقم بزند. شرکت آیریوژن با یک دهه تجربه در حوزه فروش سیستم های نظارت تصویری توانسته با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا محصولاتی با کیفیت را به بازار عرضه کند. آیریوژن سعی دارد با کیفیت ترین دوربین های مداربسته موجود را با بهترین قیمت به مشتریان عرضه کند. کارشناسان این مجموعه با مشاوره هایی که پیش از خرید به مشتری ارائه می دهند به آنها کمک می کنند تا محصول مناسب با نیازشان را خریداری کنند. برای اطلاع از قیمت دوربین مداربسته کافی است با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

در خرید دوربین های مداربسته دقت داشته باشید که کیفیت را فدای قیمت نکنید و حتما با متخصصان این زمینه مشورت داشته باشید.

 

جمع بندی

توصیه می شود محصولات سیستم نظارتی را از شرکت های حرفه ای و معتبر خریداری کنید و اگر دچار مشکل نویز در دوبین ها هستید، عواملی را که پیشتر به آن ها اشاره کردیم مورد بررسی قرار بدهید و در صورت اشکال در هر یک از موارد با کمک کارشناس مربوطه به رفع آن اقدام نمایید. نویز در سیستم های نظارتی موضوع جدانشدنی است و تمام شرکت‌ها راه‌ حل‌هایی برای حذف نویز دارند که در مرحله نصب، استفاده و حتی در صورت خرابی، آن راه‌ حل‌ها را به مشتری آموزش می‌دهند.  با این وجود با رعایت اصول و استانداردها و نیز تنظیمات مناسب نویز ها را به حداقل برسانید. برای حذف نویز کافیست تا به شرایط و وضعیت موجود نگاه کنید.

آیریویژن

سوالات متداول

  • علل اصلی نویز در تصاویر چیست؟

علل متعددی می‌تواند نویز در تصاویر انواع دوربین مدار بسته ایجاد کند، که به طور خلاصه می توان به نوردهی ناکافی، تنظیمات نادرست دوربین و نوردهی بیش از حد، اشاره کرد.

  • چگونه می‌توانم نویز را در تصاویر دوربین مداربسته کاهش دهم؟

 برای کاهش نویز می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

– تنظیمات دوربین را بررسی کنید و کیفیت تصویر را ارتقاء دهید.
– در محیط‌های کم نور، از نوردهی مناسب استفاده کنید.
– از دوربین‌های با حسگرهای بزرگ‌تر استفاده کنید.
– فریم‌ریت (تعداد فریم‌ها در ثانیه) دوربین را افزایش دهید.

  • چگونه می‌توانم در شب نویز تصویر را کاهش دهم؟

– در شب، از دیودهای مادون‌قرمز (IR LEDs) استفاده کنید تا منطقه مورد نظر را روشن کنند.
– تنظیمات دوربین را برای محیط شبانه بهینه کنید.
– از دوربین‌های مداربسته با قابلیت دید در شب با کیفیت بالا استفاده کنید.

  • چه اقداماتی می‌تواند در دوربین‌های مداربسته ارزان و با کیفیت پایین به کاهش نویز کمک کند؟

در صورتی که از پکیج دوربین مدار بسته ارزان قیمت که کیفیت پایینی دارد استفاده می کنید، بهبود تنظیمات آن ممکن است محدود باشد. در این صورت، بهترین راهکار ارتقاء دوربین یا کمک گرفتن از یک فرد متخصص است.

  • آیا نرم‌افزارهای ویرایش تصویر می‌توانند نویز را کاهش دهند؟

بله، نرم‌افزارهای ویرایش تصویر می‌توانند به کاهش نویز در تصاویر کمک کنند. از نرم‌افزارهای مخصوص ویرایش تصویر با قابلیت‌های حذف نویز یا اصلاح تصاویر استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *