logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

همه چیز درباره دوربین مداربسته ضد ضربه

آیا می دانید دوربین مداربسته ضد ضربه چیست و چه تفاوتی با دوربین های مداربسته معمولی دارد؟ در این مقاله از آیریویژن یکی از تولیدکنندگان داخلی دوربین های مداربسته قصد داریم تا شما را با کاربرد این دوربین ها، عواملی که باعث ضد ضربه شدن آن ها می شود و همچنین قیمت این محصولات آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

دوربین مداربسته ضد ضربه چیست؟

دوربین های مداربسته ضد ضربه در واقع محصولاتی هستند که با نام ضد خرابکاری نیز در بازار شناخته می شوند. این دوربین ها مقاومت و استحکام بالایی در برابر انواع ضربه های مختلف دارند و در مواقعی که افراد تلاش می کنند تا آن را شکسته یا کارکرد آن ها را مختل کنند، به کار خود ادامه داده و ضبط و ارسال تصاویر را انجام می دهند.

در این دوربین ها لنز درون یک محفظه قرار گرفته است که از آن در برابر شکستن و خرد شدن محافظت می کند. این محفظه از شیشه ضخیم یا پلاستیک فشرده ساخته شده است و کاملاً دوربین را احاطه کرده است. توجه کنید که تمام سیم ها و اتصالاتی که به این دوربین وصل هستند از داخل دیوار عبور می کنند به همین دلیل نمی توان آنها را قطع کرد یا بیرون کشید تا سیگنال خروج را قطع نمود.

برای خرید عمده دوربین مدار بسته آیریویژن تماس بگیرید

 

برای خرید عمده دوربین مدار بسته آیریویژن تماس بگیرید

 

چرا باید دوربین مداربسته ضد ضربه خریداری کنیم؟

دوربین‌های مداربسته ضد ضربه به عنوان یک انتخاب مهم در محیط‌هایی که خطر خرابکاری یا ضربه خوردن به دوربین است، نصب می‌شوند. دلایل زیر نشان‌دهنده اهمیت انتخاب دوربین‌های مداربسته ضد ضربه می‌باشد:

  1. محافظت از دوربین: دوربین‌های مداربسته ضد ضربه با استفاده از مواد مقاوم و طراحی‌های خاص ساخته می‌شوند که از دوربین در برابر ضربات، فشار و شوک‌های مختلف حفاظت می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود دوربین در معرض خرابی کمتری قرار گیرد و عمر مفید آن افزایش یابد.
  2. عملکرد پایدار: دوربین‌های مداربسته معمولی ممکن است در معرض شوک‌های فیزیکی قرار گیرند که منجر به عملکرد ناپایدار دوربین می‌شود. دوربین‌های ضد ضربه باعث می‌شوند که دستگاه به طور مستمر و با کیفیتی بالا کار کند حتی در شرایط دشوار.
  3. پوشش در محیط‌های خشن: اگر شما در محیط‌هایی کار می‌کنید که به‌طور معمول با شوک‌های مکانیکی، رطوبت، گرد و غبار، و شرایط سخت دیگر مواجه هستید، دوربین‌های ضد ضربه می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. آنها می‌توانند در معرض این شرایط همچنان تصاویر را با کیفیت بالا ضبط کنند.
  4. کاهش هزینه‌های تعمیر و تعویض: دوربین‌های مداربسته معمولی در معرض خرابی‌های مکانیکی قرار گرفته و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. دوربین‌های ضد ضربه با کاهش این خطر، می‌توانند هزینه‌های تعمیر و تعویض را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

در نهایت، خرید دوربین‌های مداربسته ضد ضربه به ویژه در محیط‌هایی که از نظر فیزیکی امکان ایجاد مشکل برای دوربین است، می‌تواند به طور کلی کیفیت و پایداری سیستم مداربسته شما را بهبود ببخشد.

رتبه بندی IK چیست؟

میزان مقاومت دوربین مداربسته ضد ضربه را می توان با پارامترهای مختلفی سنجید اما مهم ترین شاخصه ای که در تمام جهان از آن برای سنجش مقاومت دوربین در برابر انواع ضربه استفاده می شود، رتبه بندی IK است. در این رتبه بندی به هر محصولی درجه ای از IK اختصاص داده می شود که در برابر ضربه با انرژی مشخص، وزن جسم پرتابی و فاصله آن تا محفظه دوربین مقاومت می کند. هر چه این درجه بیشتر باشد مقاومت محصول بیشتر است. در سایت آیریویژن میتوانید دوربین مداربسته ارزان ضد ضربه خریداری کنید. در ادامه جدولی برای این رتبه بندی به شما ارائه می دهیم.

رتبه بندی IK انرژی ضربه (ژول) وزن جسم پرتابی (کیلوگرم) فاصله جسم پرتابی (میلیمتر)
IK01 0.14 0.25 56
IK02 0.2 0.25 80
IK03 0.35 0.25 140
IK04 0.5 0.25 200
IK05 0.7 0.25 280
IK06 1 0.25 400
IK07 2 0.5 400
IK08 5 1.7 300
IK09 10 5 200
IK10 20 5 400

دوربین های وندال پروف

دوربین های وندال پروف در واقع همان دوربین مداربسته ضد ضربه هستند. واژه Vandal به معنای خرابکاری و Proof نیز مقاومت در برابر خرابکاری است پس دوربین های وندال پروف همان دوربین های ضد خرابکاری یا ضد ضربه هستند که در قسمت های قبل به شما معرفی کردیم. این دوربین ها با رتبه بندی IK سطح بندی می شوند و در برابر ضربه های مختلف از فواصل گوناگون مقاوم هستند.

دوربین مداربسته ضدضربه آیریویژن
دوربین مداربسته ضدضربه آیریویژن

 

عوامل مؤثر ضد ضربه شدن دوربین مداربسته

برای ضد ضربه کردن دوربین مداربسته باید عوامل مختلفی دست به دست یکدیگر دهند. در این قسمت می خواهیم به طور اختصاصی سه عامل مهم برای افزایش مقاومت دوربین مداربسته را به شما معرفی کنیم:

  • پیچ امنیتی توکار: یکی از راه های ایجاد اختلال در عملکرد دوربین، باز کردن اجزای داخلی آن است به همین دلیل از پیچ امنیتی توکار استفاده می شود. با استفاده از این قطعه دیگر نمی توان به راحتی دوربین را باز کرد این کار تنها با استفاده از ابزار مخصوص خود دوربین انجام می شود. پس با پیچ گوشتی یا ابزار آلات معمولی نمی توان اجزای این دوربین را از هم جدا کرد.
  • مواد با مقاومت بالا: همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم نوع موادی که برای ساخت بدنه دوربین به کار می رود نیزتأثیر بسزایی در میزان مقاومت دوربین در برابر ضربه های مختلف دارد به همین دلیل محفظه این محصولات را با استفاده از شیشه های مقاوم و پلاستیک های فشرده می سازند.
  • نحوه کابل کشی: سومین پارامتری که باید برای ایمن سازی دوربین رعایت شود، نحوه کابل کشی آن است. به طور کلی سیم و کابل دوربین مداربسته ضد ضربه باید از میان دیوار عبور کند تا امکان قطع آنها وجود نداشته باشد. راحت ترین و ساده ترین کار برای خرابکاران یا سارقین این است که سیم یا کابلی که به دوربین وصل است را قطع کنند، به همین دلیل توصیه می شود که کابل کشی از درون دیوار انجام شود تا مقاومت بیشتری در برابر خرابکاری داشته باشد.

کاربرد دوربین مداربسته ضدضربه

در این قسمت می خواهیم شما را با کاربرد این دوربین ها آشنا نماییم. از این محصولات اغلب در مراکزی امنیتی و همچنین مالی استفاده می شود، در ادامه به چند مورد از این اماکن اشاره خواهیم کرد:

دوربین ضد ضربه برای محیط های صنعتی

می توان از دوربین‌های مداربسته ضدضربه در محیط‌های صنعتی استفاده کرد، از جمله کارخانجات، انبارها، ورودی‌ گیت‌ها، اماکنی که دارای خطر آتش سوزی و انفجار هستند، محیط‌های دارای رطوبت و غبار بالا و غیره. این دوربین‌ها اغلب با استانداردهای مقاومتی مانند IP66 و IP67 سازگار هستند و می‌توانند در شرایط سختی مانند تغییرات دما، ضربه‌ها، لرزش‌ها و شوک‌ها کار کنند.

دوربین ضدضربه برای بانک ها

کی از موارد استفاده از این دوربین، بانک ها هستند. البته استفاده از دوربین های ضد ضربه در بانک ها اختیاری نیست و بر اساس مصوبه بانک مرکزی تمامی بانک ها موظف هستند که دوربین های وندال پروف را به کار ببرند.

دوربین ضدضربه برای زندان ها

از آنجایی که در زندان ها امکان خرابکاری بیشتری وجود دارد باید در این مراکز از دوربین مداربسته ضد ضربه استفاده کرد.

دوربین ضد ضربه برای محیط‌های ساختمانی

در محیط‌های ساختمانی و ساختمان‌های عمومی نظیر هتل‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس، دوربین‌های مداربسته ضدضربه می‌توانند موررد استفاده قرار گیرند.

دوربین ضدضربه برای فضای باز

دوربین‌های مداربسته ضدضربه عموماً برای فضای باز مانند پارک‌ها، پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، فرودگاه‌ها و محل‌های عمومی دیگر نیز استفاده می‌شوند. این دوربین‌ها مقاومت بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی نظیر باران، برف، تابش آفتاب و تغییرات دما دارند.

دوربین ضدضربه در حمل و نقل عمومی

دوربین‌های مداربسته ضدضربه می‌توانند در وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس‌ها، قطارها و هواپیماها نصب شوند. این دوربین‌ها قادر به مقاومت در برابر لرزش‌ها، تکان‌ها و شوک‌های ناشی از حرکت وسیله نقلیه هستند.

در کل، دوربین‌های مداربسته ضدضربه برای هر کاربردی که نیاز به مقاومت فیزیکی و پایداری در شرایط سخت دارد، مناسب هستند.

انواع دوربین های تحت شبکه آیریوژن

ویژگی های دوربین مداربسته ضدضربه

دوربین‌های مداربسته ضدضربه دارای ویژگی‌ها و مشخصاتی هستند که آن‌ها را از دوربین‌های معمولی متمایز می‌کنند. در زیر، برخی از ویژگی‌های اصلی این دوربین‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • دوربین‌های مداربسته ضدضربه به‌طور کلی مقاومت بالایی دربرابر هرگونه ضربه از خود نشان می دهد؛ طراحی و ساختار فیزیکی این دوربین‌ها به گونه‌ای است که بتوانند در محیط‌های خطرناک کار کنند. توجه داشته باشید که دوربین های ضدضربه قابلیت ضدگلوله بودن ندارند و برای این قابلیت باید از پوشش ضدگلوله برای دوربین مداربسته خود استفاده نمایید.
  • کابل کشی دوربین های مداربسته ضدضربه از داخل دیوار می گذرد تا احتمال هرگونه خرابکاری را به صفر برساند.
  • ساخت این نوع دوربین ها و تنظیماتشان به گونه ای است که به راحتی قابلیت بر هم خوردن تنظیمات صورت نگیرد.
  • تمام انواع دوربین های بولت، دام و گردان را می توان به دوربین ضدضربه تبدیل نمود.
  • اغلب دوربین‌های مداربسته ضدضربه دارای کیفیت تصویر بالا هستند. آن‌ها ممکن است از فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته مانند رزولوشن بالا، تکنولوژی HD و قابلیت ضبط تصاویر با جزئیات بالا استفاده کنند
  • دوربین‌های مداربسته ضدضربه معمولاً دارای قابلیت اتصال به شبکه‌های کامپیوتری و سیستم‌های ذخیره‌سازی هستند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر را بصورت زنده ببینند و آن‌ها را برای ذخیره‌سازی و بازبینی در آینده استفاده کنند.
  • برخی از دوربین‌های مداربسته ضدضربه دارای قابلیت تنظیم زاویه دید هستند. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا زاویه دید دوربین را به دلخواه تنظیم کنند و مناطق مورد نظر را پوشش دهند.

توجه داشته باشید که ویژگی‌های دقیق هر دوربین مداربسته ضدضربه ممکن است بسته به تولیدکننده و مدل مورد نظر متفاوت باشد.

قیمت دوربین های دارای استاندارد IK آیریویژن

قیمت دوربین مداربسته ضد ضربه آیریویژن با توجه به رتبه آن در استاندارد IK، امکانات، کیفیت و رزولوشن تصویر، لنزی که از آن استفاده شده و میزان مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار تعیین می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه مشخصات دوربین موردنظر خود در وب سایت آیریویژن مراجعه کنید.

در صورتی که با مطالعه ویژگی ها و قابلیت های دوربین های مختلف این برند ایرانی به پاسخ سؤالات خود نرسیدید یا میخواهید از قیمت دوربین مداربسته آیریویژن مطلع شوید می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس گرفته و ابهامات خود را با استفاده از راهنمایی آن ها برطرف کنید. ما در تیم آیریویژن تلاش می کنیم تا به شما در خرید محصول مناسب کمک کرده و رضایت مشتریان خود را کسب نماییم.

توجه کنید که تکنولوژی دوربین های مداربسته ضد ضربه با یکدیگر تفاوت دارند و در صورتی که بودجه کمتری دارید می توانید از میان مدل های کارآمد قدیمی تر انتخاب خود را انجام داده و سفارش خود را در سایت این مجموعه ثبت کنید.

جمع بندی و خرید

اگر می خواهید هزینه های جانبی بالایی برای خرید دوربین مداربسته وارداتی پرداخت نکنید بهترین کار این است که خرید خود را از برندی ایرانی انجام دهید. در واقع قیمت بالای محصولات خارجی به دلیل کیفیت بالای آن ها نیست و دلیل اصلی آن هزینه های جانبی گمرک و واسطه هایی که این کار را انجام می دهند، است. شما می توانید با حمایت از تولیدات داخلی و خرید دوربین مداربسته ضد ضربه از فروشگاه دوربین مداربسته آیریویژن در هزینه های خود صرفه جویی کرده و از محصولی ایرانی با قطعات یدکی فراوان و خدمات پس از فروش آن استفاده کنید. این تصمیم یک انتخاب هوشمندانه است!

آیریویژن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *