دوربین مداربسته آیریویژن
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

رفع مشکلات دوربین مدار بسته که رایج هستند!

رفع مشکلات دوربین مدار بسته

یکی از امنیتی ­ترین تجهیزاتی که در جهان وجود دارد دوربین مداربسته می­باشد. دوربین­های مداربسته به عنوان یک حفاظ ایمنی در برابر سرقت و ورود غیرمجاز عمل می­کند. از این رو این دوربین­ها همواره مشکلاتی را داشتند. رفع مشکلات دوربین مداربسته شاید برای برخی از صاحبان دوربین مداربسته چالش برانگیز باشد، اما بسیاری از این مشکلات را شما بدون نیاز به متخصصی می­توانید برطرف نمایید.

امنیت چیزی است که همه ما باید در رابطه با خانه­ های خود در نظر بگیریم. اگر به دنبال خرید یک خانه جدید هستید، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که  می خواهید جایی است که شما و خانواده تان احساس امنیت کنید. همچنین ممکن است بخواهید این اطمینان را داشته باشید که بدانید بزرگ‌ترین دارایی شما به خوبی محافظت می­شود.

دوربین مداربسته ارزان در این سال­ها عضوی جدایی ناپذیر برای صاحبان شرکت و خانه و منزل می­باشد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با دوربین­های مداربسته و چگونگی رفع مشکلات دوربین مداربسته بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

برق و اتصال دوربین را چک کنید

 

برق و اتصال دوربین را چک کنید

گاهی اوقات یک مشکل می­تواند به سادگی یک لید قطع شده باشد و حتی ممکن است این مشکل وجود داشته باشد که شبکه قطع باشد. دوربین­های پروتکل اینترنت (IP) عموما دارای نشانگرهای LED هستند که برای انتقال داده ­ها به شبکه استفاده می­شود، اما ممکن است در داخل دوربین پنهان باشد. اگر­LED های روی دوربین روشن نمی­شوند، باید بررسی کنید که آیا دوربین از خارج تغذیه می­کند. اگر دوربین شما از طریق برق و نه باتری تغذیه می شود، باید بررسی کنید که دوربین وات مناسب را دریافت می­کند؛ زیرا یک دوربین پیچیده مانند زوم پان شیب به وات بیشتری نیاز دارد که یک دوشاخه معمولی تأمین می­کند.

 

بیشتر بخوانید : قیمت دوربین مداربسته دید در شب

 

پینگ دوربین را بررسی کنید

برای رفع مشکل دوربین مداربسته پینگ دوربین را نیز باید بررسی کنید. با بررسی دایرکتوری دوربین، آدرس IP دوربین خود را پیدا کنید. هنگامی که آدرس خود را پیدا کردید، می‌توانید با استفاده از لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند خود آن را پینگ کنید تا قدرت اتصال را آزمایش کنید.  cmd را در موتور جستجوی ویندوز تایپ کنید و این فرآیند باید یک خط فرمان DOS را باز کند. هنگامی که خط فرمان ظاهر می­شود، از شما خواسته می­شود که پینگ و آدرس IP خود را تایپ کنید.

ممکن است روی صفحه نمایش Request Time Out یا Destination Host Unreachable را مشاهده کنید. اگر این‌طور است، بررسی کنید که آیا دستگاهی که استفاده می‌کنید در همان شبکه دوربین شما قرار دارد یا خیر. اگر دوربین را در شبکه می­بینید، سعی کنید با استفاده از مرورگر خود متصل شوید.

 

نام کاربری و رمز عبور را فراموش نکنید

اگر می‌توانید دوربین را پینگ کنید اما نمی‌توانید وصل شوید، ممکن است یوزر یا رمز عبور را اشتباه وارد کرده باشید. اگر این دلیل است، باید به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

 

جداول arp چیست

 

جداول ARP را بررسی کنید

یکی دیگر از اقداماتی که باید برای رفع مشکلات دوربین مداربسته خود انجام دهید بررسی کردن جداول ARP می­باشد. جداول Address Resolution Protocol (ARP) را که معمولاً در قسمت بیرونی دوربین قرار دارند، بررسی کنید. با استفاده از ARP می­توان به آدرس­های MAC و IP اشاره کرد.

 

عدم تداخل آی پی را بررسی کنید

اگر بیش از یک دوربین دارید، باید مطمئن شوید که آدرس‌های IP متفاوتی دارند، زیرا این امر می‌تواند مانع از دسترسی شما به یک یا همه دوربین‌ها شود. شبکه را بررسی نمایید اگر دوربین­ها باهم تداخل بخورند ممکن است تصاویر و صداهای ضبط شده جابجا شوند یا اینکه اصلاً تصاویر را نشان ندهند!

 

سیستم عامل را به روز رسانی کنید

مراقب باشید که دوربین شما به روز باشد. می­توانید این کار را با اتصال به VMS و دسترسی به صفحه وب دوربین انجام دهید. سیستم عامل دوربین شما همواره باید به روز باشد، از این رو همواره حواستان به این موضوع جمع باشد زیرا برای نگهداری و افزایش طول عمر دوربین باید این کار را انجام دهید. اگر در رابطه با این موضوع نیاز به کمک­های تخصصی داشتید حتما با یک تکنسین تماس حاصل فرمایید.

 

مجدد دوربین را راه اندازی کنید

اگر این راه حل­ها تا به اینجای کار جواب نداد باید برای رفع مشکل دوربین مداربسته خود دوربین را راه اندازی مجدد نمایید. گاهی اوقات این اولین کاری است که انجام می­دهیم. سیستم را برای 10-20 ثانیه خاموش کرده و تنظیمات خود را دوباره وارد کنید.

 

بررسی کابل کشی

مطمئن شوید که کابل‌ها مستقیم و سالم هستند، زیرا اگر گره‌ها یا کابل‌های شل وجود داشته باشد، می‌تواند ریشه مشکل شما باشد.

 

دوربین را به تنظیمات مجدد کارخانه برگردانید

در آخرین گام اگر هیچ یک از این روش­ها جواب نداد باید برای رفع مشکل دوربین مداربسته خود آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید. این کار می­تواند یک عمل شدید باشد زیرا می­توانید تمام سابقه خود را از دست بدهید، اما این روند به عیب یابی هرگونه مشکل کمک می­کند. تنظیم مجدد کارخانه را می­توان به سادگی با فشار دادن یک گیره کاغذ در دکمه تنظیم مجدد سوراخ سوزن که در پشت قرار دارد انجام داد.

 

با نمایندگی برند دوربین تماس بگیرید

اگر نتوانستید برای رفع مشکلات دوربین مداربسته خود اقدامی انجام دهید تنها راهی که دارید این است با نمایندگی دوربین خود تماس حاصل فرمایید. نمایندگی دوربین شما می­تواند در سریع­ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل دوربین­های مداربسته شما اقدام نماید. البته توجه کنید که ممکن است برخی­ها از این مسئله سو استفاده کنند و خود را جای نمایندگی جا بزنند. حتما در صورت زنگ زدن به نمایندگی دوربین مداربسته خود از صحت راستی و درستی نمایندگی اطمینان حاصل فرمایید. اگر شما دوربین مدار بسته را از نمایندگی دوربین مداربسته آیریویژن خریداری کرده باشید کافی است با یک تماس مشکل خود را در خصوص دوربین مدار بسته تان اعلام کنید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان این مجموعه به رفع مشکلات دوربین مدار بسته شما بپردازند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *