دوربین مداربسته آیریویژن
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پروتکل SIP در دوربین های آیریویژن

پروتکل SIP در دوربین های آیریویژن

پروتکل SIP چیست؟

پروتکل SIP (Session Initiation Protocol) یک پروتکل ارتباطی است که در دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های تلفنی ویدئویی استفاده می‌شود. این پروتکل از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا به برقراری و مدیریت ارتباطات صوتی و تصویری در شبکه‌های مخابراتی کمک می‌کند.

وظایف و کاربردهای پروتکل SIP در دوربین‌های مداربسته شامل موارد زیر می‌شود:

1. برقراری تماس: SIP امکان برقراری تماس ویدئویی و صوتی را بین دوربین‌های مداربسته، نظارت‌گران، یا کاربران دیگر را فراهم می‌کند.

2. انتقال داده‌های ویدئویی: از طریق پروتکل SIP، داده‌های ویدئویی از دوربین‌های مداربسته به سیستم‌های نظارتی و ضبط منتقل شده و ذخیره می‌شوند.

3. کنترل دوربین: با استفاده از SIP، می‌توان کنترل دوربین‌های مداربسته را از راه دور انجام داد و به عنوان مثال زاویه دید دوربین را تغییر داد.

4. اطلاع‌رسانی و رویدادها: SIP قابلیت اطلاع‌رسانی و ارسال رویدادها به سیستم‌های مدیریتی را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، اگر یک رویداد ناگوار رخ داده باشد (مثلاً حرکت غیرمعمول)، دوربین مداربسته می‌تواند اطلاع‌رسانی کند.

5. تطبیق پروتکل‌های دیگر: SIP قابلیت تطبیق با پروتکل‌های دیگر را نیز داراست، به عبارت دیگر می‌تواند با پروتکل‌های دیگر برای انتقال داده‌ها و اطلاعات همکاری کند.

به طور کلی، پروتکل SIP در دوربین‌های مداربسته نقش مهمی را ایفا می‌کند و به تبادل اطلاعات صوتی و تصویری به صورت کارآمد کمک می‌کند.

پروتکل SIP کاربردی تر از آنچه تصور میکنید

راه حل VoIP (Voice over IP) کاربران را قادر می سازد تا سیستم تلفن VoIP  خود را با دوربین تحت شبکه دارای SIP ترکیب کنند تا راه حلی امن، مقرون به صرفه و با مدیریت آسان ایجاد کنند. دوربین تحت شبکه با پروتکل SIP دارای مزیت یکپارچه سازی با سیستم VOIP  هستند. این دوربین ها را می‌توان با سیستم‌های VoIP ادغام کرد تا راه‌ حل‌ های کارآمدتر و راحت‌تری به دست آورد. مانند دریافت اعلان‌های هشدار و بررسی تصویر دوربین ها از طریق برنامه‌های تلفن همراه و … 

زنگ هشدار رویداد را به صورت لحظه ای بررسی کنید

دوربین‌ تحت شبکه می‌توانند یک ایمیل همراه با یک تصویر ثابت از اتفاق را ارسال کنند تا به کاربران هشدار دهند که یک رویداد ایجاد شده است، اما یک تصویر ثابت برای توصیف آنچه در آن لحظه اتفاق افتاده کافی نیست. به کمک پروتکل SIP، دوربین‌ تحت شبکه آیریویژن قادر به برقراری تماس و انتقال صدا و تصویر زنده و در لحظه به تلفن VoIP کاربر پس وقوع یک رخداد می باشند.

مانیتورینگ در هر زمان و هر مکان را فعال کنید

امروزه دستگاه های سازگار با SIP در همه جا وجود دارند و کاربرد آن بی حد و حصر است. کاربران می توانند به سادگی آدرس IP دوربین تحت شبکه را که با دستگاه های SIP یکپارچه شده است را شماره گیری کنند تا هر زمان و هر کجا که اتفاقی می افتد را ببینند و بشنوند. 

با پشتیبانی از SIP، این دوربینها می‌توانند با سیستم‌های مختلف تلفن VoIP ادغام شوند تا طیف‌های مختلفی از راه‌ حل‌ها را ایجاد کنند. به غیر از تماشای نمای زنده نظارتی، کاربران حتی می‌توانند از طریق بلندگوی داخلی یا بلندگوی خارجی دوربین‌ تحت شبکه با کسی که باعث این رویداد شده یا زنگ هشدار را ایجاد کرده است، صحبت کنند.

آیریویژن

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *