logo irivision
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دوربین دام و بولت: کدام دوربین مداربسته برای شما مناسب است؟

دوربین-دام-و-بولت-آیریویژن

انواع مختلفی از دوربین مداربسته وجود دارد که برخی از آنها تخصصی تر از سایرین هستند. اما انتخاب برای بسیاری بین دو نوع از رایج ترین دوربین ها خواهد بود: دوربین دام و بولت.

انتخاب دوربین مناسب برای سیستم دوربین مداربسته شما می تواند تفاوت بین سیستمی باشد که الزامات امنیتی شما را برآورده می کند و سیستمی که برای شما کار نمی کند. اگر دوربینی را نصب کنید که مناسب برنامه شما نیست، حتی می تواند بر تعهدات شما تحت قوانین حفاظت از داده تأثیر بگذارد.

انتخاب دوربین مناسب برای پاسخگویی به شرایط امنیتی خاص، توجیه هزینه های خود و ایجاد آرامشی که یک سیستم دوربین مدار بسته می تواند ارائه دهد، بسیار مهم است.

در اینجا، تیم ما متشکل از تکنسین‌های مجرب متخصص، تفاوت‌های اصلی بین دوربین‌ دام و بولت و نحوه انتخاب بر اساس درخواست شما پوشش خواهیم داد. با آیریویژن همراه باشید.

دوربین دام چیست؟

آیا آن دستگاه کوچکی را می‌شناسید که ممکن است در گوشه‌ای از لابی رستوران یا هتل متوجه آن شوید، که پوسته‌ای شفاف نیمه کروی دارد؟ آن یک دوربین امنیتی دام است.

دوربین‌ دام یکی از محتاط‌ترین گزینه‌های دوربین هستند و اغلب در برنامه‌هایی استفاده می‌شوند که می‌خواهند جو یا زیبایی خاصی را حفظ کنند – رستوران‌ها و هتل‌ها، همچنین خرده فروشی‌های سطح بالا. همچنین برای برنامه‌هایی که مردم انتظار دیدن دوربین امنیتی را نداشته باشند، یا جایی که دوربین بزرگ‌تر ممکن است نامناسب یا مزاحم به نظر برسد، مانند یک ساختمان تاریخی خوب است.

نام آن نشان دهنده شکل آن است. اگرچه این طراحی صرفاً یک حقه نیست – تعیین جهت دوربین به خصوص از راه دور را دشوارتر می کند و همچنین ضد ضربه می باشد. دوربین دام که برای نصب بر روی دیوار یا سقف قابل انطباق است، می‌توان با قرار دادن آن در خارج از دسترس آسان، از دستکاری محافظت کرد.

دوربین دام برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی مناسب است و محفظه ضد آب آن به عنوان گزینه خوبی برای نظارت در فضای باز به اعتبار آن می افزاید. بیشتر مدل ها تمایل به دید در شب نیز دارند.

بزرگترین مزیت دوربین دام میدان دید وسیع آن است که توسط لنز چرخشی آن ارائه می شود. اگر قصد دارید فضای وسیعی را پوشش دهید، به عنوان مثال، یک لابی طولانی هتل، یا ردیف وسیعی از صندوق‌ها، این ایده‌آل است.

دوربین بولت چیست؟

دوربین بولت احتمالاً آن نوع دوربینی است که اکثر ما هنگام تصویربرداری از یک سیستم دوربین مدار بسته بلافاصله به آن فکر می کنیم. شکل آن استوانه ای است و به دیوار یا سقف نصب می شود. اغلب در اطراف خانه های حومه شهر یا پارک های تجاری کوچک دیده می شود. 

مانند دوربین دام، دوربین بولت نیز برای استفاده در داخل یا خارج از منزل مناسب است، قابلیت دید در شب را دارد و به لطف پوشش محافظ خود، ضد آب و هوا است. ویژگی هایی مانند پوشش روی لنز می تواند دوربین را در برابر شرایط بد آب و هوایی مانند خاک یا برف محافظت کند.

جایی که یک دوربین بولت متمایز می شود در طراحی آشکار آن است. این بازدارنده بصری بسیار آشکار را ارائه می دهد که در آن می خواهید دزدان یا خرابکاران احتمالی بدانند که تحت نظر هستند. این نوع هشدار بصری خود می تواند یک عامل بازدارنده برای فعالیت های مجرمانه باشد یا به بازدیدکنندگان، کارکنان یا ساکنان شما کمک کند تا احساس امنیت کنند.

دوربین بولت برد بلندی از دید را ارائه می دهد که آن را برای کاربردهایی مانند مسیرهای طولانی رانندگی عالی می کند. در حالی که قرار گرفتن آن به راحتی مانند یک دوربین دام نیست، تنظیم میدان دید آن پس از نصب نسبتاً آسان است، و همچنین با عملکرد PTZ در دسترس است.

یکی دیگر از مزایای دوربین بولت نصب آسان آنها است. که از قبل به بازوی نصب آن متصل شده است، معمولاً فقط یک مورد برای پیچاندن پایه دوربین در موقعیت خود است، به خصوص در مدل های بی سیم.

چگونه بر اساس اولویت های خود بین دوربین های دام و بولت تصمیم بگیرید

برای انتخاب بیشتر بین دوربین دام و بولت، یک مکان خوب برای شروع این است که به بزرگترین اولویت خود در مورد سیستم امنیتی خود نگاه کنید.

می دانیم که هر دو دوربین بولت و دام می توانند پوشش داخلی یا خارجی را ارائه دهند (و هر دو می توانند ضد آب باشند)، هر دو می توانند دید در شب را ارائه دهند.

در اینجا برخی از رایج‌ترین اولویت‌ها آمده است، بنابراین، در هنگام تعیین اینکه آیا دوربین‌ دام یا بولت برای سیستم دوربین مداربسته شما بهترین هستند:

  • شکل فضای شما

بارزترین وجه تمایز در انتخاب دوربین مداربسته، شکل فضایی است که به دنبال پوشش آن هستید.

اگر منطقه طولانی ای است که می خواهید نظارت کنید، مانند یک راهرو یا یک کوچه، پس دوربین بولت ممکن است بهترین پوشش را برای نیازهای شما ارائه دهد. اگر فضای شما گسترده تر است، دوربین دام ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد. این می تواند برای یک طبقه مغازه، یک کافه پلان باز یا یک حیاط قابل استفاده باشد.

اگر مطمئن نیستید که کدام یک کاربرد دارد، یا اگر فضای پیچیده ای دارید، برخی از مدل ها می توانند بهترین های هر دو را ارائه دهند. به عنوان مثال، مدل‌های بسیاری از دوربین‌های دام وجود دارند که برد خوبی به اندازه دوربین بولت دارند.

  • زیبایی شناسی

اگر حفظ یک فضای گرم و دلپذیر یا زیبایی شیک بزرگترین اولویت شما پس از ایمن سازی فضای شماست، دوربین دام سخت افزار ظریف تری را برای ترکیب موثرتر با محیط اطراف ارائه می دهد.

اگر ارسال پیامی در مورد پوشش امنیتی برای شما مهمتر از حفظ ظاهری خاص است، پس دوربین بولت سخت افزار آشکارتری را ارائه می دهد که به مردم اجازه می دهد متوجه شوند که در حال تماشای شما هستید.

  • سایر پوشش های امنیتی

شاید یک طبقه شلوغ مغازه با حضور امنیتی فیزیکی نیازی به چشم آشکار دوربین بولت نداشته باشد. در همین حال، گوشه‌ای ساکت در پشت یک انبار کوچک می‌تواند از دوربین بولت برای مجرمان احتمالی استفاده کند که نادیده گرفته نمی‌شوند.

  • مقاوم در برابر خرابکاری

هم دوربین بولت و هم دوربین دام در مدل های مقاوم عرضه می شوند. یک دوربین دام می‌تواند اطمینان بیشتری را در جایی که احساس می‌کنید دوربین‌های شما در معرض خطر خرابکاری یا دستکاری قرار دارند، مانند فضای مشترک یک بلوک آپارتمانی مختلط یا یک فضای عمومی، تضمین می‌کند. باید به خاطر داشته باشید که یک بولت را می توان به صورت دستی تغییر مکان داد اگر قرار باشد در دسترس آسان قرار گیرد.

  • زمان نصب

اگر نصب سریع بالاترین اولویت شماست، به عنوان مثال، اگر تا حد امکان زمان کمتری از کار را می‌خواهید، شاید دوربین بولت بهترین گزینه شما باشد. این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که به برخی از نکات دیگر مانند زیبایی شناسی اولویت زیادی نداشته باشید.

چرا وقتی می توانید هر دو را داشته باشید انتخاب کنید؟

در حالی که ما تفاوت‌های بین دوربین‌های دام و بولت را گفتیم، همچنان درست است که مدل‌های مختلف زیادی در بازار وجود دارد که بسته به آنچه شما به دنبال آن هستید، نقاط قوت بیشتری را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، برخی از فضاها به بهترین چیزی که دوربین دام و بولت می‌توانند ارائه دهند، نیاز دارند. گاهی اوقات این یک انتخاب یا یا انتخاب ساده نیست.

چند نکته وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید. اول، دوربین‌های دام هستند که طول دید بسیار رقابتی را ارائه می‌دهند و دوربین‌های بولت با قابلیت‌های PTZ. ممکن است مدل خاصی از یکی یا دیگری وجود داشته باشد که برخی از اولویت های متناقض شما را برای دوربین های امنیتی خود برآورده کند.

ثانیاً، یک سیستم دوربین مدار بسته می تواند از چندین دوربین تشکیل شده باشد و لازم نیست همه این دوربین ها از یک نوع باشند. به عنوان مثال، در یک رستوران کوچک و مستقل، می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

یک دوربین بولت برای پوشاندن فضای مقابل رستوران شما (با توجه به سیاست های حفاظت از داده ها)

یک دوربین دام در ناهارخوری اصلی، برای اینکه نامحسوس‌تر باقی بماند و با زیبایی‌شناسی شیک ترکیب شود، در حالی که امکان بررسی فضای وسیع را فراهم می‌کند.

یک دوربین بولت که به سمت پایین راهروی طولانی منتهی به آشپزخانه یا سایر اتاق های کار می رود

یک دوربین بولت دیگر رو به پایین کوچه کناری به سمت سطل ها یا محل های ذخیره سازی، فقط برای یادآوری مجرمان احتمالی در مناطق ساکت تر ملک شما که تحت نظر هستند.

اگر احساس می‌کنید فضای شما یکی از این پیشنهادات پیچیده‌تر برای یک سیستم دوربین مدار بسته است، صحبت با یک متخصص می‌تواند به پیدا کردن مدل مناسب دوربین‌های دام و بولت برای رفع نیازهای شما یا استفاده صحیح از هر دو نوع دوربین در یک دوربین کمک کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *