دوربین مداربسته آیریویژن
Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دلیل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته

سیاه-و-سفید-شدن-دوربین-مداربسته-آیریویژن

دلیل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته چیست؟ در این مقاله یاد می گیرید که چگونه دوربینی را که تصویر آن سیاه و سفید شده است تعمیر کنید.

چگونه دوربین های امنیتی در شب تصویر سیاه و سفید را ضبط می کنند؟

دوربین‌های امنیتی تنها در صورتی می‌توانند رنگ‌ها را ببینند که سطح روشنایی محیط به اندازه کافی بالا باشد. با استفاده از نور مادون قرمز، دوربین های مداربسته می توانند تصاویر واضحی را حتی در شب نشان دهند. اکثر دوربین ها از قبل برنامه ریزی شده اند تا زمانی که نور کمتری وجود دارد، به طور خودکار از حالت روشن به حالت تاریک تبدیل شوند.

دوربین‌های دید در شب IR میزان نور موجود را اندازه‌گیری می‌کنند، که تعیین می‌کند چراغ‌های مادون قرمز روشن یا خاموش بمانند.

اگر نور کافی به سنسور برخورد نکند، حتی در طول روز، می‌تواند سنسور را به سمت ضبط سیاه و سفید سوق دهد که بسته به مکان و زاویه دوربین می‌تواند اتفاق بیفتد.

توجه داشته باشید که دوربین های رده بالایی که ممکن است حتی در شب قادر به فیلم برداری تمام رنگی باشند با دوربین های IR که در این مقاله به آنها اشاره می شود یکسان نیستند.

اکثر دوربین ها در تاریکی سیاه و سفید ضبط می کنند. با افزایش تکنولوژی، دوربین های سطح بالا اکنون به صورت تمام رنگی نیز ضبط می کنند.

دلایل و راه حل های سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته

اگرچه معمول است که دوربین های مداربسته در شب سیاه و سفید ضبط می کنند، اما در روز نباید اینطور باشد.

دلایل رایجی وجود دارد که چرا دوربین شما ممکن است در طول روز سیاه و سفید فیلمبرداری کند، که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

دلیل شماره 1: کمبود نور

همانطور که قبلاً اشاره شد، نوری که دوربین شما در معرض آن قرار می‌گیرد می‌تواند فعال شدن سنسور نور IR را تغییر دهد. مطمئن شوید که در طول روز دوربین شما در یک منطقه سایه یا تاریک قرار ندارد. کمبود نور ممکن است یکی از دلایل سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته باشد.

ممکن است مجبور شوید دوربین را از جای خود یا زاویه ای که در آن قرار دارد تغییر دهید. اگر دوربین در سایه یا یک منطقه تاریک است، ممکن است در حالت دید در شب نمایش داده شود.

دلیل شماره 2: زمان برنامه ریزی شده

برای اطمینان بیشتر از اینکه دوربین مداربسته شما در طول روز به صورت تمام رنگی ضبط می کند، باید مطمئن شوید که در حالت خودکار است. با آیریویژن همراه باشید. برخی از دوربین ها به شما امکان می دهند زمان های خاصی را برای حالت شب تنظیم کنید.

با حذف هر گونه تنظیمات، دوربین باید به تنظیمات اولیه خود برگردد و به احتمال زیاد به حالت عادی باز خواهد گشت. با این حال، ممکن است که تنظیمات ثابت باقی بماند.

برای اطمینان کامل از صحیح بودن تنظیمات، باید به صورت دستی وارد سیستم شوید، چه آنلاین و چه در برنامه، تا مطمئن شوید که هیچ تنظیمات ساعتی انتخاب نشده است.

دلیل شماره 3: مشکلات فنی

دوربین ممکن است مشکلات مختلفی مانند عدم اتصال خوب به برق، خرابی کابل یا مشکلاتی در اتصال به اینترنت داشته باشد.

سعی کنید دوربین را از منبع تغذیه جدا کرده و دوباره آن را به برق وصل کنید. همچنین، حتماً به وضعیت کابل نگاهی بیندازید.

احتمالاً دوربین را در یک منطقه بیرونی دارید. دوربین های بیرونی در معرض حیوانات و آب و هوا قرار می گیرند که می تواند باعث اختلال در عملکرد یا آسیب دیدن آنها شود.

باران و آفتاب می تواند به دوربین شما آسیب برساند، بنابراین اگر دوربین فضای باز دارید، مطمئن شوید که از تماس مستقیم با آب و هوا محافظت کنید. علاوه بر این، مراقب موش‌ها، پرندگان باشید. همه آنها حیوانات معمولی هستند که می توانند به کابل های شما آسیب برسانند.

مطمئن شوید که یاد گرفته اید چگونه از دوربین مداربسته در برابر باران محافظت کنید تا مجبور نباشید دوربین دیگری بخرید.

برای اطمینان از اینکه مشکل از منبع تغذیه نیست، سعی کنید به پریز دیگری وصل کنید. این به این دلیل است که برخی از آداپتورها ممکن است قدرت کافی برای دوربین شما فراهم نکنند.

بیشتر بخوانید: دوربین دام و بولت: کدام دوربین مداربسته برای شما مناسب است؟

گارانتی

اگر همه موارد بالا جواب نداد، ممکن است مجبور شوید با شرکتی که آن را از آن خریده‌اید تماس بگیرید. معمولاً می توان این کار را در وب سایت آنها انجام داد. علاوه بر این، اگر گارانتی داشته باشید عالی است زیرا در کمترین زمان دوربین دیگری دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این، بهتر است به جای انتخاب دوربین‌های ارزان‌تر از یک برند غیرقابل اعتماد که ممکن است به شما کمکی نکند یا جایگزینی برای شما ایجاد نکند، همیشه سعی کنید از شرکت‌های بزرگ و قابل اعتماد دوربین بخرید.

دلایل سفید شدن تصویر دوربین مداربسته

سفید شدن تصویر دوربین مداربسته می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد:

نور بیش از حد

یکی از دلایل اصلی سفید شدن تصویر، نور بیش از حد در محیط است. اگر نور مستقیم خورشید یا نور قوی دیگری به دوربین تابیده شود، ممکن است تصویر سفید شده و جزئیات از دست برود.

تنظیمات نادرست دوربین

تنظیمات نادرست دوربین می‌تواند به سفید شدن تصویر منجر شود. به طور معمول، تنظیمات اشباع رنگ و تعادل سفیدی باید به درستی انجام شده باشند تا تصویر به درستی ضبط شود.

انعکاس نور

انعکاس نور از سطوح صاف و بازتابنده می‌تواند باعث سفید شدن تصویر شود. مثلاً اگر دوربین در مقابل یک سطح آینه‌ای یا شیشه‌ای قرار گرفته باشد، نور به شدت بازتاب می‌شود و تصویر سفید خواهد شد.

عیب فنی در دوربین

خرابی‌ها و مشکلات فنی در دوربین مداربسته نیز می‌تواند سبب سفید شدن تصویر شود. مثلاً عیب در سنسور تصویر، مدارهای الکترونیکی یا تنظیمات دوربین می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

مشکلات در محیط

شرایط محیطی نیز می‌توانند تصویر دوربین را تحت تأثیر قرار دهند. باران، برف، مه و غیره می‌توانند عواملی باشند که تصویر را سفید کنند یا تأثیر منفی دیگری داشته باشند.

با توجه به این دلایل، اگر تصویر دوربین مداربسته شما سفید شده است، ابتدا می‌توانید تنظیمات دوربین را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تنظیمات رنگ و نور درست است. در صورت ادامه این مشکل، ممکن است نیاز به بازرسی فنی دوربین یا تعمیر آن داشته باشید.

کلام آخر

به طور کلی، مشکل موجود باید به راحتی برطرف شود. با این حال، اگر نمی توانید از هیچ یک از راه حل های بالا برای کشف آن و رفع سیاه و سفید شدن دوربین مداربسته استفاده کنید، می توانید با برند تماس بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *